Politechnika Białostocka - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
Kierunki studiów > Wszystkie studia > Zarządzanie i inżynieria usług > zarządzanie i inżynieria usług stacjonarne pierwszego stopnia

zarządzanie i inżynieria usług stacjonarne pierwszego stopnia (ZIIUDN)

pierwszego stopnia
stacjonarne, 3,5 roku, 223 punktów ECTS, w tym 6-miesięczna praktyka zawodowa w wymiarze 26 punktów ECTS
Język: polski
Brak opisu dla tego programu.

Przyznawane kwalifikacje:

inżynier

Dalsze studia:

możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia, możliwość ubiegania się o udział w studiach podyplomowych

Uprawnienia zawodowe:

prawo do ubiegania się o uprawnienia związane z kierunkiem kształcenia

Warunki przyjęcia

posiadanie świadectwa dojrzałości, pozytywny wynik postępowania rekrutacyjnego

Efekty kształcenia

Uwaga, istnieje więcej niż jedna wersja tego pola. Kliknij poniżej i wybierz wersję, którą chcesz wyświetlić:

Uchwała Nr 417/XXVII/XIV/2015 Senatu Politechniki Białostockiej z dnia 22 stycznia 2015 roku w sprawie określenia efektów kształcenia prowadzonych w Politechnice Białostockiej na kierunku zarządzanie i inżynieria usług pierwszego stopnia
Objaśnienie oznaczeń:
ZI – efekty kierunkowe dla kierunku zarządzanie i inżynieria usług
W – wiedza
U – umiejętności
K – kompetencje społeczne
01, 02, 03… – numer efektu kształcenia
S – obszar kształcenia w zakresie nauk społecznych
T – obszar kształcenia w zakresie nauk technicznych
Inz – efekty kształcenia prowadzące do uzyskania kompetencji inżynierskich
1 – studia drugiego stopnia
P – profil praktyczny

symbol efektów kształcenia na kierunku – efekty kształcenia - odniesienie opisu efektów kształcenia dla obszaru nauk społecznych i technicznych oraz kompetencji inżynierskich

WIEDZA
ZI_W01 - ma podstawową wiedzę z wybranych działów matematyki, niezbędną do formułowania i rozwiązywania zadań z zakresu inżynierii usług oraz podstawową wiedzę z fizyki, potrzebną do zrozumienia podstawowych zjawisk i praw przyrody, umożliwiającą rozwiązywanie prostych zagadnień technicznych - T1P_W01, T1P_W06
ZI_W02 - zna metody, techniki i narzędzia wykorzystywane w rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu inżynierii usług - T1P_W06, InzP_W02
ZI_W03 - ma ogólną wiedzę obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu zarządzania i inżynierii usług, w szczególności w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla inżynierii usług - T1P_W03, InzP_W03
ZI_W04 - ma szczegółową wiedzę na temat istoty inżynierii usług, cyklu życia usługi, metod i narzędzi stosowanych w inżynierii usług oraz modeli systemów usługowych - T1P_W04
ZI_W05 - ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych stosowanych w inżynierii usług - T1P_W05, InzP_W01
ZI_W06 - posiada podstawową wiedzę z zakresu informatyki - T1P_W02, InzP_W03
ZI_W07 - posiada podstawową wiedzę z zakresu automatyki i robotyki - T1P_W02, InzP_W03
ZI_W08 - ma podstawową wiedzę w zakresie typowych technik i technologii stosowanych w inżynierii usług, w szczególności dotyczącą standardów i norm technicznych - T1P_W07, InzP_W04
ZI_W09 - zna i rozumie wpływ otoczenia, w szczególności społecznego, ekonomicznego i prawnego, na działalność inżynierską - T1P_W08, InzP_W05
ZI_W10 - ma podstawową wiedzę na temat zarządzania i prowadzenia działalności, w tym w szczególności zarządzania projektami, zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzania jakością, zarządzania finansami, jak również zna metody i techniki pozyskiwania danych z tego zakresu - T1P_W09, S1P_W06, InzP_W06
ZI_W11 - ma podstawową wiedzę na temat tworzenia i rozwoju indywidualnych form działalności gospodarczej oraz zna podstawowe uwarunkowania działalności inżynierskiej wynikające z nauk ekonomicznych, społecznych i prawnych - T1P_W11, S1P_W11, InzP_W06
ZI_W12 - ma podstawową wiedzę w zakresie norm i reguł prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych, a w szczególności na temat zasad BHP, ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego, jak również sposobów korzystania z zasobów informacji patentowej - T1P_W10, S1P_W07, S1P_W10, InzP_W05
ZI_W13 - zna podstawy teoretyczne nauk o zarządzaniu, ekonomii i dyscyplin komplementarnych oraz ewolucji poglądów na temat organizacji i zarządzania - S1P_W01, S1P_W09
ZI_W14 - posiada wiedzę o człowieku i jego roli w organizacji oraz więziach społecznych i ich ewolucji; posiada wiedzę z zakresu ogólnych zasad funkcjonowania organizacji i ich otoczenia oraz rozumie podstawowe procesy i zjawiska zachodzące w organizacjach i ich otoczeniu - S1P_W02, S1P_W03, S1P_W05
ZI_W15 - ma wiedzę z zakresu podstawowych aspektów funkcjonowania organizacji w złożonym otoczeniu, pozwalającą diagnozować i rozwiązywać podstawowe problemy typowe dla współczesnych organizacji - S1P_W04
ZI_W16 - rozumie przyczyny, przebieg, skalę i konsekwencje zmian zachodzących w organizacjach i ich otoczeniu oraz rozumie potrzebę ich przewidywania - S1P_W08

UMIEJĘTNOŚCI
umiejętności ogólne (niezwiązane z obszarem kształcenia inżynierskiego)
ZI_U01 - potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku nowożytnym, uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie zarządzania i inżynierii usług; potrafi scalać i interpretować uzyskane informacje oraz wyciągać wnioski i uzasadniać opinie - T1P_U01
ZI_U02 - porozumiewa się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym i poza nim - T1P_U02
ZI_U03 - potrafi przygotować w języku polskim i obcym dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu zarządzania i inżynierii usług - T1P_U03
ZI_U04 - posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych oraz wystąpień ustnych w języku polskim i obcym dotyczących wyników realizacji powierzonych zadań, a także na temat szczegółowych zagadnień związanych z zarządzaniem i inżynierią usług - T1P_U04, S1P_U09, S1P_U10
ZI_U05 - posiada umiejętność samokształcenia - T1P_U05
ZI_U06 - ma umiejętności językowe z zakresu zarządzania i inżynierii usług typowe dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego - T1P_U06, S1P_U11
ZI_U07 - potrafi dokonywać obserwacji i interpretacji podstawowych zjawisk zachodzących w organizacji i jej otoczeniu; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności gospodarczej - S1P_U01
ZI_U08 - potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną do szczegółowego opisu i praktycznego analizowania jednostkowych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, prawnych, gospodarczych) specyficznych dla zarządzania i inżynierii usług - S1P_U02
ZI_U09 - posiada umiejętność analizowania przyczyn i przebiegu procesów zachodzących w przedsiębiorstwie i jego otoczeniu oraz prognozowania procesów i zjawisk wykorzystując w tym celu metody i narzędzia stosowane w inżynierii usług - S1P_U03, S1P_U04
ZI_U10 - prawidłowo posługuje się przepisami prawa oraz systemami norm i reguł prawnych, moralnych i zawodowych, jak również analizuje i rozwiązuje problemy pojawiające się na tym tle w praktyce przedsiębiorstw - S1P_U05
ZI_U11 - potrafi wykorzystać wiedzę zdobytą podczas praktyki zawodowej w podejmowaniu decyzji i rozwiązywaniu problemów specyficznych dla zarządzania i inżynierii usług, jak również analizować proponowane rozwiązania dotyczące problemów z zakresu funkcjonowania organizacji i ich otoczenia oraz proponować i wdrażać własne rozstrzygnięcia - S1P_U06, S1P_U07
ZI_U12 - posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk zachodzących w przedsiębiorstwie i jego otoczeniu - S1P_U08

podstawowe umiejętności inżynierskie
ZI_U13 - posługuje się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi dla zadań o charakterze inżynierskim - T1P_U07
ZI_U14 - potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski - T1P_U08, InzP_U01
ZI_U15 - potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę (w szczególności z zakresu matematyki, fizyki, statystyki i ekonometrii) do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich z zakresu inżynierii usług - T1P_U09, InzP_U02
ZI_U16 - formułując i rozwiązując zadania inżynierskie, potrafi integrować wiedzę z zakresu dziedzin i dyscyplin naukowych właściwych dla zarządzania i inżynierii usług, stosując podejście systemowe przy uwzględnieniu aspektów pozatechnicznych - T1P_U10, InzP_U03
ZI_U17 - jest przygotowany do pracy w środowisku przemysłowym i stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy - T1P_U11
ZI_U18 - potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich - T1P_U12, InzP_U04

umiejętności bezpośrednio związane z rozwiązywaniem zadań inżynierskich
ZI_U19 - potrafi krytycznie ocenić istniejące rozwiązania techniczne, w tym obiekty, systemy, procesy i usługi, a także zaproponować ich usprawnienia - T1P_U13, InzP_U05
ZI_U20 - potrafi zidentyfikować i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich w zakresie inżynierii usług, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne - T1P_U14, InzP_U06
ZI_U21 - potrafi ocenić przydatność narzędzi i metod oraz wybrać i zastosować odpowiednie z nich w celu rozwiązania prostego zadania w zakresie inżynierii usług; stosując koncepcyjnie nowe metody, potrafi rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla inżynierii usług, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy - T1P_U15, InzP_U02, InzP_U07
ZI_U22 - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia, potrafi zaprojektować i zrealizować prosty obiekt, system lub proces związany z inżynierią usług - T1P_U16, InzP_U08
ZI_U23 - ma doświadczenie związane z utrzymaniem urządzeń, obiektów i systemów technicznych typowych dla inżynierii usług - T1P_U17, InzP_U10
ZI_U24 - ma doświadczenie związane z wykorzystaniem narzędzi inżynierskich w celu rozwiązywania praktycznych zadań inżynierskich, zdobyte w środowisku zajmującym się zawodowo działalnością inżynierską - T1P_U18, InzP_U09
ZI_U25 - ma umiejętność i doświadczenie w korzystaniu z norm i standardów związanych z inżynierią usług - T1P_U19, InzP_U11
ZI_U26 - ma doświadczenie związane ze stosowaniem technologii właściwych dla inżynierii usług, zdobyte w środowiskach zajmujących się zawodowo działalnością inżynierską - InzP_U12

KOMPETENCJE
ZI_K01 - potrafi doskonalić i uzupełniać nabytą wiedzę i umiejętności, a także rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się i doskonalenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych - S1P_K01, S1P_K06,
T1P_K01
ZI_K02 - potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy oraz innowacyjny - T1P_K06, InzP_K02, S1P_K07
ZI_K03 - aktywnie uczestniczy w pracach zespołowych, przyjmując różne role w grupie, jak również potrafi angażować się w przygotowywanie projektów zespołowych - T1P_K03, S1P_K02, S1P_K05
ZI_K04 - potrafi zorganizować pracę uwzględniając priorytety służące realizacji zadań, jak również identyfikuje i rozstrzyga dylematy zawodowe - T1P_K04, T1P_K05, S1P_K03, S1P_K04
ZI_K05 - ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje - T1P_K02, InzP_K01
ZI_K06 - jest zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi oraz niebędącymi specjalistami w zakresie zarządzania i inżynierii usług, przekazując im w zrozumiały sposób inżynierskie aspekty najnowszych osiągnięć technicznych - T1P_K07

Kwalifikacja:

Ze szczegółowymi kryteriami kwalifikacji można zapoznać się na stronie: https://irk2.uci.pb.edu.pl