Elektrotechnika, stacjonarna, drugiego stopnia (ESDS) | |
drugiego stopnia stacjonarne, 1,5 roku Język: polski | Spis treści: Opis ogólny
Brak opisu dla tego programu.
|
Przyznawane kwalifikacje:
Dalsze studia:
Uprawnienia zawodowe:
Warunki przyjęcia
posiadanie dyplomu ukończenia studiów wyższych, pozytywny wynik postępowania rekrutacyjnego
Standardy nauczania
Uwaga, istnieje więcej niż jedna wersja tego pola. Kliknij poniżej i wybierz wersję, którą chcesz wyświetlić:
standardy kształcenia zgodne z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z 12 lipca 2007 w sprawie standardów kształcenia dla poszczególnych kierunków oraz poziomów kształcenia, a także trybu tworzenia i warunków, jakie musi spełniać uczelnia, by prowadzić studia międzykierunkowe oraz makrokierunki (Dz. U. Nr 164, poz. 1166 z póź. zm.). Standardy określają wymagania ogólne, w tym liczbę godzin zajęć, sylwetkę absolwenta, treści nauczania przedstawione dla poszczególnych przedmiotów, w podziale na grupy przedmiotów: kształcenia podstawowego i kierunkowego, a także zalecenia oraz wymagania dotyczące odbycia praktyk.
Efekty kształcenia
Uwaga, istnieje więcej niż jedna wersja tego pola. Kliknij poniżej i wybierz wersję, którą chcesz wyświetlić:
Uchwała Nr 22/51/2012 Senatu Politechniki Białostockiej z dnia 24 maja 2012 roku w sprawie określenia efektów kształcenia dla studiów prowadzonych w Politechnice Białostockiej na kierunku elektrotechnika drugiego stopnia
Objaśnienie oznaczeń:
EL2 (przed podkreślnikiem) – kierunkowe efekty kształcenia na studiach drugiego stopnia kierunku elektrotechnika;
W – kategoria wiedzy;
U – kategoria umiejętności;
K – kompetencje społeczne;
T2A – efekty kształcenia w obszarze kształcenia w zakresie nauk technicznych dla studiów drugiego stopnia;
01, 02, 03 i kolejne – numer efektu kształcenia.
Symbol - Efekty kształcenia dla kierunku elektrotechnika – odniesienie do efektów kształcenia w obszarze kształcenia w zakresie nauk technicznych
WIEDZA
EL2_W01 - ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie niektórych działów matematyki i fizyki technicznej, przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu elektrotechniki - T2A_W01
EL2_W02 - ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie teorii obwodów, obejmującą wybrane zagadnienia aplikacyjne i metody właściwe do ich analizy - T2A_W03, T2A_W04
EL2_W03 - ma pogłębioną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie układów cyfrowych, w tym wiedzę niezbędną do wykonania syntezy wybranych aplikacji - T2A_W02
EL2_W04- ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę w zakresie elektromechanicznych systemów napędowych - T2A_W02, T2A_W04
EL2_W05 - ma pogłębioną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie urządzeń elektroenergetycznych z uwzględnieniem automatyki zabezpieczeniowej oraz zakłóceń w układach elektroenergetycznych - T2A_W03, T2A_W04
EL2_W06 - ma pogłębioną, uporządkowaną wiedzę w zakresie techniki świetlnej i wykorzystywanych w niej elementów optoelektronicznych - T2A_W03, T2A_W07
EL2_W07 - zna i rozumie metody pomiaru wielkości nieelektrycznych przy wykorzystaniu sygnałów elektrycznych - T2A_W03, T2A_W07
EL2_W08 - ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie projektowania układów elektrycznych z wykorzystaniem techniki sensorowej i mikroprocesorowej - T2A_W04, T2A_W07
EL2_W09 - ma szczegółową wiedzę w zakresie wybranego oprogramowania narzędziowego wykorzystywanego w inżynierii elektrycznej - T2A_W04, T2A_W07
EL2_W10 - ma pogłębioną wiedzę z zakresu automatyki i systemów sterowania - T2A_W03, T2A_W07
EL2_W11 - ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w wybranych dziedzinach elektrotechniki - T2A_W05
EL2_W12 - rozumie konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej - T2A_W10
UMIEJĘTNOŚCI
EL2_U01- potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł, także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie - T2A_U01
EL2_U02- potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik, również w języku obcym, w środowisku zawodowym i poza nim - T2A_U02
EL2_U03 - potrafi przygotować i przedstawić prezentację ustną w języku polskim i obcym na temat realizacji zadania projektowego lub badawczego oraz poprowadzić dyskusję dotyczącą przedstawionej prezentacji - T2A_U03, T2A_U04
EL2_U04 - potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego; potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników- T2A_U04
EL2_U05 - ma umiejętności językowe w zakresie nauk technicznych, w szczególności elektryki, zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ zgodnie z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego - T2A_U06
EL2_U06 - potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne - w razie potrzeby odpowiednio je modyfikując - do analizy i projektowania elementów oraz układów elektrycznych - T2A_U08, T2A_U15, T2A_U17
EL2_U07 - potrafi zaplanować oraz przeprowadzać eksperymenty, w tym symulacje i pomiary charakterystyk elektrycznych, świetlnych i temperaturowych, a także parametrów charakteryzujących elementy oraz wybrane układy elektryczne - T2A_U08
EL2_U08 - potrafi sformułować specyfikację projektową wybranego złożonego układu lub systemu elektrycznego, z uwzględnieniem aspektów prawnych, w tym ochrony własności intelektualnej, oraz innych aspektów pozatechnicznych, korzystając m.in. z odpowiednich norm i aktów prawnych - T2A_U17
T2A_U19
EL2_U09 - potrafi projektować układy i systemy elektryczne przeznaczone do różnych zastosowań - T2A_U09,
T2A_U10, T2A_U18
EL2_U10 - potrafi wykorzystywać odpowiednie narzędzia analityczne, symulacyjne i eksperymentalne - do formułowania i rozwiązywania zadań z zakresu modelowania i projektowania elementów, układów i systemów elektrycznych - T2A_U09
EL2_U11 – potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań związanych z modelowaniem i projektowaniem elementów, układów i systemów elektrycznych, integrować wiedzę z dziedziny energetyki, elektrotechniki, elektroniki, informatyki, automatyki i innych dyscyplin, stosując podejście systemowe, z uwzględnieniem aspektów pozatechnicznych - T2A_U10
EL2_U12 - potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi w zakresie elektrotechniki - T2A_U11
EL2_U13 - potrafi, stosując także koncepcyjnie nowe metody, rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy - T2A_U01, T2A_U18
EL2_U14 - potrafi oszacować koszty procesu projektowania i realizacji układu lub systemu elektrycznego - T2A_U14
EL2_U15 - potrafi zaproponować ulepszenia istniejących rozwiązań projektowych i modeli elementów, układów i systemów elektrycznych - T2A_U15, T2A_U16
EL2_U16 - potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć w zakresie materiałów, elementów i metod do projektowania układów i systemów elektrycznych - T2A_U12, T2A_U17
EL2_U17 - potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi przy projektowaniu układów i systemów elektrycznych, dostrzegając ich ograniczenia i uwzględniając zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne - T2A_U18
EL2_U18 – potrafi, zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne, zaprojektować układ lub system elektryczny oraz zrealizować ten projekt (co najmniej w części) używając właściwych metod, technik i narzędzi - T2A_U19
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
EL2_K01 - potrafi samodzielnie i krytycznie planować proces samokształcenia, w tym uzupełniania wiedzy i umiejętności o charakterze interdyscyplinarnym; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób - T2A_K01
EL2_K02 - potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy - T2A_K06
EL2_K03 - rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - m.in. poprzez środki masowego przekazu - informacji i opinii dotyczących osiągnięć elektrotechniki i innych aspektów działalności inżyniera-elektryka; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały, przedstawiając różne punkty widzenia - T2A_K07