Semestr letni 2011/12
Semestr letni 2012/13
Semestr letni 2013/14
Marketing instytucji publicznych ZSU04470
Treści programowe:
Pojęcie i rola organizacji publicznych. Organizacje publiczne a organizacje non-profit. Identyfikacja segmentów docelowych organizacji publicznej. Plan pozyskiwania funduszy. Działania marketingowe wybranych organizacji publicznych. Koncepcja marketingu społecznego.
Efekty kształcenia:
1) student: wyjaśnia rolę organizacji publicznych oraz identyfikuje i opisuje istotę działań marketingowych skierowanych do różnych grup odbiorców
2) omawia i charakteryzuje koncepcję marketingu społecznego
3) analizuje wybraną organizację publiczną i przygotowuje ofertę w celu pozyskania funduszy
4) poprawnie projektuje działania marketingowe organizacji publicznej
5) jest skuteczny w pozyskiwaniu funduszy
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
a) podstawowa:
Kotler Ph., Lee N., Marketing w sektorze publicznym, Wharton School Publishing & WSPiZ im. L. Koźmińskiego, Warszawa 2007;
Krzyżewski R., Marketing publiczny. Zarys zagadnień, Wyższa Szkoła Zarządzania i Prawa, Warszawa 2008;
Sargeant A., Marketing w organizacjach non-profit, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.
Limański A., Drabik I., Marketing w organizacjach non-profit, Difin Warszawa 2007;
Huczek M., Marketing organizacji non-profit, Wydawnictwo Humanitas, Sosnowiec 2003
b) uzupełniająca:
Krzyżanowska M., Marketing usług organizacji niekomercyjnych, WSPiZ, Warszawa 2000/2001;
Kożuch B., Zarządzanie publiczne. W teorii i praktyce polskich organizacji, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2004;
Prawelska-Skrzypek G. (red.), Zarządzanie w sektorze publicznym i obywatelskim. Wybrane problemy, Fundacja Współczesne Zarządzanie, Instytut Spraw Publicznych UJ, Kraków, 2006.