Semestr zimowy 2012/13
Semestr zimowy 2013/14
Praktyka badań marketingowych ZSU03547
Użyteczność badań marketingowych, jakościowe metody badań marketingowych, etnograficzne badania marketingowe, techniki projekcyjne, metody trackingowe, eksperyment, mystery schoping, telemetria w badaniu oglądalności programów TV, analiza zawartości treści, zastosowanie metod panelowych w zakresie wielkości sprzedaży, korzystanie z internetu w świetle badań omnibusowych, badanie lojalności z wykorzystaniem metody TR*M, wywiad osobisty i telefoniczny w badaniach specyfiki zachowań zamożnych klientów usług bankowych, zasady i sposób analizy FGI, zastosowanie wywiadu pogłębionego w internecie, wykorzystanie badań w strategicznym planowaniu marketingowym
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EK1 student: posiada wiedzę dotyczącą istoty użyteczności wybranych metod badań marketingowych Z_W07
EK2 student: posiada wiedzę z zakresu zastosowań wybranych metod badań marketingowych do praktyki, tworzy case stady Z_W04
EK3 student: potrafi analizować dane ilościowe Z_U12, Z_U08
EK4 student: poprawnie analizuje i interpretuje dane jakościowe Z_U15, Z_U08
EK5 student: potrafi pracować w zespole Z_K02
Kryteria oceniania
Wykład - pisemne zaliczenie; ćwiczenia - interaktywna prezentacja multimedialna, ocena pracy zespołowej, studia przypadków i inne ćwiczenia aktywizujące, kolokwium
Literatura
Literatura podstawowa :Marketingowe badania bezposrednie, R. Milec-Czerniak (red.), Difin, Warszawa 2005; Maison D., Noga-Bomilski A., Badania marketingowe: od teorii do praktyki, GWP, Gdańsk 2007
Literatura uzupełniająca:
Mazurek-Łopacińska K. (red.) Badania marketingowe. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa 2005; Hague P. Badania marketingowe. Planowanie, metodologia i ocena wyników, One Press, 2006; Kaden R. J., Badania marketingowe, PWE Warszawa 2008; Babbie E., Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa 2007;