Semestr zimowy 2011/12
Semestr zimowy 2012/13
Marketing szkół wyższych ZSU03544
Istota i znaczenie marketingu w szkole wyższej, Otoczenie marketingowe szkoły wyższej,Uwarunkowania spoleczno- gospodarcze rozwoju szkolnictwa wyższego w Polsce, EOSW i Proces Boloński wyznacznikami rozwoju szkolnictwa wyższego w Polsce i Europie, Zachowanie nabywców usług edukacyjnych, Budowanie pozycji konkurencyjnej szkoły wyzszej, zarzadzanie jakością usługi edukacyjnej, komunikacja marketingowa szkoły wyższej, czynnik ludzki w marketingu szkoły wyższej, zarzadzanie marketingowe w szkole wyższej, wyzwania dla marketingu w szkole wyższej
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
EK1 student: posiada wiedzę dotyczącą problematyki marketingowej w obszarze szkolnictwa wyższego Z_W07
EK2 student: posiada wiedzę z zakresu zachowania nabywców usług edukacyjnych w szkolnictwie wyższym Z_W04
EK3 student: potrafi analizować procesy marketingowe w polskim szkolnictwie wyższym Z_U12, Z_U08
EK4 student: poprawnie analizuje i interpretuje skutki działań konkurencyjnych w szkolnictwie wyższym Z_U15, Z_U08
EK5 student: potrafi odpowiedzialnie stosować i interpretować działania marketingowe z zachowaniem etycznych zasad Z_K02
Kryteria oceniania
Wykład - pisemne zaliczenie;
Literatura
Literatura podstawowa
1.Marketing szkól wyższych, G. Nowaczyk, M. Kolasiński (red.), Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, Poznań 2004
Literatura uzupełniająca
1. Marketing w szkole wyzszej. Przemiany w orientacji marketingowej, G. Nowaczyk, D. Sobolowski(red.), Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, Poznań 2011; 2. Marketingowe zarzadzanie szkoła wyższ, G. Nowaczyk, P. Lisiecki (red.), Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, Poznań 2006: 3.Szkoła a rynek pracy, A.Bogaj, S.M., Kwiatkowski(red.), PWN, Warszawa2006; 4. Zarządzanie szkołą wyżsżą. Dylematy i wyzwania, J. Dworak, J. Jaworski(red.), Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku, Warszawa 2011