Semestr letni 2011/12
Konflikty i negocjacje w organizacji ZNU04577ZPZH
Treści programowe:1. Współpraca a konflikty w organizacji jako problem zarządzania. 2. Zarządzanie konfliktami:zasady prewencji i interwencji 3.Menedżer w systemie zarządzania konfliktami 4. Rozwiązywanie konfliktów wysiłkiem stron zainteresowanych 5. Mozliwosci negocjowania i mediacji w organizacji
Efekty kształcenia:posiada rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach konfliktów, o ich powiązaniu z charakterem i efektami współpracy; zdobędzie umiejętności analizy konfliktów w organizacji(porządane na przykładzie organizacji, w których są zatrudnieni studenci) i określenia możliwości ich konstruktywnego wykorzystania; pozna zarządcze instrumenty rozwiązywania konfliktów; nauczy technik negocjowania i mediacji w rozwiązywaniu sporów; jest zdolny do skutecznego komunikowania sią, przekonywania , umie wspierać pracę zespołową
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
a) podstawowa:Kożusznik Barbara, Zachowania człowieka w organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2007; 2. Matwiejczuk Wiesław(red.) Dylematy organizacji gospodarczych, Difin,Warszawa, 2011;3. Conflict in Organizational Groups, Edited by Kristin J Behfar& Leigh L Thompson, J.L. Kellog School of Management, 2007 ; 4. Sikorski Czesław, Język komunikacji społecznej w organizacji, Wydawnictwo C.H.Beck 2005; 5.Penc J.Komunikacja i negocjowanie w organizacji,Difin, Warszawa, 2010
b) uzupełniająca:6. Sikora Jan, Zarządzanie konfliktem w organizacji, OPO, Bygdoszcz, 1998; 7. Łosiński G. Rozwiązywanie problemów w organizacji: moderacje w praktyce, 2007; 8.Wincz A.Negocjacje: jednostka, organizacja, kultura, Difin, Warszawa, 20