Semestr letni 2009/10
Semestr letni 2018/19
Strategie bankowe ZNU04334
Treści programowe:model współczesnego banku, struktury organizacyjne w bankowości, wybrane techniki menedżerskie – benchmarking, zarządzanie menedżerskie, outsourcing, kalkulacja dochodowości klientów, ustalanie cen produktów i usług bankowych. Rachunek efektywności, planowanie i budżetowanie banku, strategie rozwoju banku, znaczenie segmentacji klientów. Bankowe kanały dystrybucji, elementy marketingu bankowego, integracja oferty bankowej z produktami i usługami innych podmiotów rynku finansowego
Efekty kształcenia:studenci powinni poznać zagadnienia dotyczące bieżącego funkcjonowania banków,umieć ocenić wniosek kredytowy osób fizycznych i prawnych, przewidzieć kłopoty klientów z płynnością finansową, wskazać kiedy firma powinna ubiegać się o kredyt, opracować strategię marketingową dla nowych produktów.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018L: | W cyklu 2009L: |
Literatura
a) podstawowa:
1. Kornik D. (red.), Innowacyjne usługi bankowe, PWN, Warszawa 2006
2.Kopiński A., Analiza finansowa banku, PWE, Warszawa 2008.
3.Krasodomska J., Zarządzanie ryzykiem operacyjnym w bankach, PWE, Warszawa 2008
4.Rzeczycka A., Ryzyko bankowe i metody jego ograniczania, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk 2002
b) uzupełniająca:
1.Heffernan S., Nowoczesna bankowość, PWN, Warszawa 2007
2.Iwonicz-Drozdowska M. (red.),Konglomeraty finansowe, PWE, Warszawa 2007
3.Oledzki J., Tworzydło D. (red.),Public relations, PWE, Warszawa 2006