Semestr letni 2008/09
Semestr letni 2009/10
Semestr letni 2011/12
Semestr letni 2012/13
Semestr letni 2013/14
Semestr letni 2019/2020
Promocja ZNU04285_ZP
Treści programowe:
POJĘCIE I PRAWNO-ETYCZNA NATURA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH
FORMY PROMOCJI (reklama, PR, publicity, lobbying, sponsoring, promocja uzupełniająca, promocja sprzedaży i przez sprzedaż osobistą)
PROMOCJA JAKO TRANSMISJA INFORMACJI NAKŁANIAJĄCEJ (strategie i techniki nakłaniania w promocji)
PROMOCJA JAKO IDENTITY I IMAGE (znaki firmowe i towarowe, metody badania tożsamości i wizerunku)
PROMOCJA W SYSTEMIE ZARZĄDZANIA (agencje promocyjne, efektywność i skuteczność promocji)
MEDIA PROMOCJI (media główne - mass media i wspomagające promocji)
KODOWANIE PRZEKAZU PROMOCYJNEGO (kod werbalny, techniki poligraficzne, układy kompozycyjno-kolorystyczne, środki figuralne - reguła złotego podziału, stylistyka obrazu i filmu)
Efekty kształcenia:
wiedza i umiejętność kreacji działań promocyjnych
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2012L: | W cyklu 2011L: | W cyklu 2019L: | W cyklu 2009L: | W cyklu 2013L: |
Kryteria oceniania
test, składający się z 12 pytań, jednokrotnego wyboru jako zaliczenie wykładu lub projekt kampanii promocji np. firmy (lub branży), uwzględniający teorię promocji i wykorzystanie narzędzi promocji na podstawie pracy w grupach 2-osobowych, ocena uwzględnia efekty kształcenia
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
a) podstawowa:
Wiktor W. Jan, Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Warszawa 2001.
Sztucki T., Promocja. Sztuka pozyskiwania nabywców, Warszawa 1995.
Sznajder Andrzej, Sztuka promocji, czyli jak najlepiej zaprezentować siebie i swoją firmę, Warszawa 1993.
b) uzupełniająca:
Przydatek Elżbieta, Przydatek Jan, Promocja, Warszawa 1999.
Wojciech Budzyński, Techniki reklamy i public relations, Warszawa 1995.
Krystyna Wojcik, Public relations od A do Z, t. 1-2, Warszawa 1997.