Semestr letni 2011/12
Marketing terytorialny ZNU02338
Treści programowe:
rola i miejsce marketingu terytorialnego w strukturze wiedzy marketingowej, geneza marketingu terytorialnego, przedmiot, zakres i cele marketingu terytorialnego, podmioty marketingu terytorialnego, główne rynki docelowe w marketingu terytorialnym, terytorialny marketing mix, kształtowanie wizerunku miejsca jako element marketingu terytorialnego.
Efekty kształcenia:
student: wskazuje najważniesze aspekty i istotę koncepcji marketingu terytorialnego
student rozpoznaje i identyfikuje uwarunkowania marketingu terytorialnego
student potrafi zaprojektować poszczególne instrumenty marketingu terytorialnego
student potrafi efektywnie pracować w grupie
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
Wykaz literatury podstawowej (3-4 pozycje)
A. Szromnik, Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Wolters Kluwer 2008. M. Florek, Podstawy marketingu terytorialnego, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań 2007,
M. Czornik, Promocja miasta, Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Katowice 2000,
E. Glińska, M. Florek, A. Kowalewska, Wizerunek miasta – od koncepcji do wdrożenia, Wolters Kluwer, 2009.
Wykaz literatury uzupełniającej:
Ph. Kotler, Ch. Asplund, i. Rein, D. H. Haider, Marketing Places Europe. How to attract investments, industries, residents and visitors to cities, communities, regions and nations in Europe, Financial Times, London 1999,
Marketingowa strategia rozwoju przestrzeni, red. M. Obrębalski, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 1998,
E. Zeman-Miszewska, Wspólnota wobec konkurencji międzyregionalnej – podstawy marketingu terytorialnego, „Samorząd Terytorialny” 2001, nr 11.