Semestr letni 2007/08
Semestr letni 2008/09
Semestr letni 2009/10
Semestr letni 2011/12
Semestr letni 2014/15
Komunikacja społeczna ZNU02085
Treści programowe:
Komunikacja społeczna: charakterystyka pojęć, cele komunikacji, bariery komunikacyjne.
Komunikacja niewerbalna, funkcje, rola, klasyfikacja.
Aktywne słuchanie, empatia, asertywność, nawiązanie kontaktu, budowanie pomostów kom.
Asertywność i jej rola w skutecznej komunikacji. Komunikacja w grupie: procesy grupowe.
Autoprezentacja – wywieranie wrażenia na innych, techniki autoprezentacji.
Propaganda, manipulacja, perswazja, wpływ społeczny – reguły i metody przeciwdziałania.
Komunikacja międzykulturowa: bariery, szok kulturowy, różnice kulturowe a zachowania w biznesie.
Efekty kształcenia: Student zna i stosuje podstawową wiedze z zakresu komunikacji,
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
a) podstawowa:
Gesteland R.R., Różnice kulturowe a zachowania w biznesie, WN PWN, Warszawa 2000.
Nęcki Z. Komunikacja międzyludzka, Wyd Antykwa, Kraków 2000.
Pease A., Mowa ciała: jak odczytać myśli innych ludzi z ich gestów, Wyd. Jedność, Kielce, 2001
b) uzupełniająca:
Leary M.R., Wywieranie wrażenia na innych: o sztuce autoprezentacji, Wyd. GWP, Gdańsk, 2005.
Luecke R., Komunikacja w biznesie, Wyd. MT Biznes, Konstancin Jeziorna 2004
Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi, GWP, Gdańsk, 1999.