Semestr letni 2008/09
Semestr letni 2009/10
Semestr letni 2010/11
Semestr zimowy 2012/13
Komunikacja w zarządzaniu ZN04341
Komunikacja interpersonalna: charakterystyka pojęć, cele komunikacji, bariery komunikacyjne, warunki skutecznej komunikacji.
Komunikacja niewerbalna, funkcje, rola, klasyfikacja.
Aktywne słuchanie, empatia. Asertywność i jej rola w skutecznej komunikacji. Komunikacja w grupie.
Autoprezentacja – wywieranie wrażenia na innych, techniki autoprezentacji.
Propaganda, manipulacja, perswazja, wpływ społeczny – reguły i metody przeciwdziałania.
Komunikacja międzykulturowa: bariery, szok kulturowy, różnice kulturowe a zachowania w biznesie.
Konflikty i ich rozwiązywanie. Mediacje i negocjacje - podstawowe problemy.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia: student zna podstawowe zasady komunikacji interpersonalnej w i jej znaczenie w pracy menedżera.
Kryteria oceniania
Zaliczenie na podstawie testu pisemnego, polegającego na opisaniu 3 zagadnień.
punkty ocena
6 pkt 5 bdb
5 pkt 4.5 db +
4 pkt 4.0 db
3 pkt 3.5 dst +
2 pkt 3,0 dst
1 pkt 2 ndst
Literatura
a) podstawowa:
Gesteland R.R., Różnice kulturowe a zachowania w biznesie, WN PWN, Warszawa 2000.
Nęcki Z. Komunikacja międzyludzka, Wyd Antykwa, Kraków 2000.
Pease A., Mowa ciała: jak odczytać myśli innych ludzi z ich gestów, Wyd. Jedność, Kielce, 2001
b) uzupełniająca:
Leary M.R., Wywieranie wrażenia na innych: o sztuce autoprezentacji, Wyd. GWP, Gdańsk, 2005.
Luecke R., Komunikacja w biznesie, Wyd. MT Biznes, Konstancin Jeziorna 2004
Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi, GWP, Gdańsk, 1999.