Semestr letni 2010/11
Semestr letni 2011/12
Semestr letni 2012/13
Semestr letni 2018/19
Semestr letni 2019/2020
Metody badań rynku ZN04340
Treści programowe:
1. Podstawowe pojęcia z zakresu metod badań rynku: rynek, badania marketingowe, analiza rynku, etapy procesu badawczego.
2. Metody badań rynku:
2.1 Badania wtórne a badania pierwotne
2.2 Badania zewnętrzne a badania wewnętrzne
3. Metody pośrednich pomiarów sondażowych
3.1 Ankieta i wywiad telefoniczny
3.2 Metoda delficka
3.3 Wywiad internetowy
4. Metody bezpośrednich pomiarów sondażowych
4.1 Obserwacja
4.2 Wywiad grupowy
4.3 Wywiad osobisty
4.4 Pomiar fizjologiczny
4.5 Metody projekcyjne
4.6 Eksperyment
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
E1 zna zasady rządzące rynkiem, tendencje na rynku, instytucje rynkowe
E2 umie konstruować analizy PEST i scenariuszowe
E3 umie analizować konkurencję i konsumenta na rynku
E4 zna metody badań popytu na rynku, pojęcie chłonności, pojemności rynku
E5 potrafi zastosować w praktyce metody badań rynku
Kryteria oceniania
Forma i warunki zaliczenia:
wykład- egzamin pisemny (ew. projekt badanie rynkowe na konkretnym przykładzie
ćwiczenia - ocena z kolokwium oraz projektu wykonanego w 4-osobowych grupach zerzone
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
a) podstawowa:
1. Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Metody i techniki, PWE, Warszawa 2003.
2. Mruk H. (red.), Analiza rynku, PWE, Warszawa 2003.
3. Churchill G.A. Badania marketingowe: podstawy metodologiczne, PWN, Warszawa 2002
4. Kędzior Z., Karcz K., Badania marketingowe w praktyce, PWE, Warszawa 2007.
b) uzupełniająca:
1. Gierszewska G., Romanowska M., Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2003.
2. Mazurek-Łopacińska K. (red.), Badania marketingowe: teoria i praktyka, PWN, Warszawa 2005.
3. Hague P., Badania marketingowe. Planowanie, metodologia i ocena wyników, Wyd. Helion, Gliwice 2006.