Semestr letni 2011/12
Semestr letni 2017/18
Semestr letni 2018/19
Marketing internetowy ZN02519
Treści programowe:
Istota i specyfika marketingu internetowego (MI). Narzędzia i metody MI. Strona WWW jako element MI. Kreacja wizerunku w sieci. Zasady tworzenia i redagowania materiałów do użytku w Internecie. Pozycjonowanie stron WWW i SEO. Marketing w wyszukiwarkach. Marketing w serwisach społecznościowych. Digitalizacja i wirtualizacja działalności gospodarczej. Marketing szeptany i wirusowy. Marketing relacyjny i lojalność klienta. Efekt usieciowienia.
Efekty kształcenia:
student: wskazuje najważniesze aspekty i istotę marketingu internetowego, omawia proces tworzenia przekazu internetowego, potrafi zaprojektować przebieg kampanii marketingowej w Internecie, rozpoznaje, klasyfikuje i analizuje elementy skutecznego MI, poprawnie identyfikuje i dobiera metainformacje dla celów SEO, przygotowuje projekt oraz wystąpienie na temat jego rezultatów, stosuje zasady i normy etyczne oraz związane z ochroną własności intelektualnej, potrafi pracować w zespole
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2011L: | W cyklu 2018L: | W cyklu 2017L: |
Literatura
a) podstawowa:
Kartajaya H., Kotler P., Setiawan I., Marketing 3.0. MT Biznes, Warszawa 2010.
Podlaski A., Marketing społecznościowy. Helion, Gliwice 2011.
Grzenia J., Komunikacja językowa w Internecie. PWN, Warszawa 2007.
Thurow S., Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Helion, Gliwice 2008.
Brzozowska M. Prawo autorskie w reklamie i marketingu. Lexis-Nexis, Warszawa 2009.
b) uzupełniająca:
Berkley H., Marketing internetowy w małej firmie. Helion, Gliwice 2009.
Michalak P. R., Marketing wirusowy w Internecie. Helion, Gliwice 2009.
Gibson S., Marketing partyzancki w mediach społecznościowych. Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011.