Semestr letni 2007/08
Semestr letni 2008/09
Semestr letni 2009/10
Semestr letni 2010/11
Semestr letni 2011/12
Marketing ZN02087
Treści programowe:
- pojęcie marketingu; zasady i prawa marketingu
- otoczenie firmy
- orientacje rynkowe:produkcyjna, sprzedażowa, marketingowa
- strategie marketingowe i marketing mix
- badania marketingowe
- segmentacja rynku
- polityka produktu, ceny, dystrybucji i promocji
Efekty kształcenia:student otrzymuje podstawową wiedzę na temat identyfikacji i praktycznego zastosowania marketingu w przedsiębiorstwie
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2011L: | W cyklu 2010L: | W cyklu 2009L: |
Literatura
a) podstawowa:
1.Kotler Ph., Marketing, Wyd. pod red. B. Pilarczyk, H. Mruk, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2005
2.Kotler Ph., Marketing. Podręcznik Europejski, PWE, Warszawa 2002
3.Kompendium wiedzy o marketingu, red: B. Pilarczyk, H. Mruk, PWN, Warszawa 2006
b) uzupełniająca:
1.Gilmore A., Usługi: marketing i zarządzanie, Warszawa 2006
2.Mitręga M., Marketing relacji: teoria i praktyka, CeDeWu, Warszawa 2005.
3.Skawińska E., (red.), Podstawy marketingu: kompendium, testy, zadania, analiza przypadków, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2005