Semestr zimowy 2012/13
Semestr zimowy 2013/14
E- turystyka TSU03274
Zakres tematyczny:
Blogi jako platforma prezentacji i wymiany doświadczeń turystycznych i rekreacyjnych. Internetowy wizerunek obszarów recepcyjnych. Facebook i jego rola w kreowaniu aktywności turystycznej. Facebook jako platforma kreowania więzi społecznych. Wybrane narzędzia wirtualnego zwiedzania. Wybrane aplikacje służące do planowania i realizacji aktywności turystycznej. Analiza wybranych systemów zarządzania obszarem recepcyjnym (Destination Management Systems).
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2013Z: | W cyklu 2012Z: |
Efekty kształcenia
Efekty kształcenia:
1. Student wymienia i hierarchizuje poszczególne elementy działalności e-turystycznej podmiotu turystycznego.
2. Student projektuje i realizuje działania związane z e-aktywnością firmy turystycznej.
3. Student kreuje nowe potrzeby turystyczne przy wykorzystaniu portali społecznościowych.
Kryteria oceniania
Raporty pisemne z ćwiczeń, wykonany projekt internetowy
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Pawlicz A.: E-turystyka: ekonomiczne problemy implementacji technologii cyfrowych w sektorze turystycznym, PWN, Warszawa 2012.
2. Mills J.E., Law R.: Handbook of consumer behavior, tourism, and the internet. Routledge, 2005.
Literatura uzupełniająca:
1. Egger R., Buhalis D.: eTourism case studies, Routleedge, 2012, DOstęp: http://books.google.pl/books?id=4eokjrxRb0MC&dq=etourism&hl=pl&source=gbs_navlinks_s 2. Lange-Faria W., Elliot S.: Understanding the role of social media in destination marketing. Tourismos. An International Multidisciplinary Journal of Tourism 7(1), 2012, s. 193-211.