Semestr letni 2009/10
Semestr letni 2010/11
Semestr letni 2011/12
Semestr letni 2012/13
Semestr letni 2013/14
Semestr letni 2014/15
Semestr letni 2015/16
Semestr letni 2016/17
Semestr letni 2017/18
Semestr letni 2018/19
Semestr letni 2019/2020
Semestr letni 2020/2021
Semestr letni 2021/2022
Semestr letni 2022/23
Semestr letni 2023/2024
Komunikacja społeczna TS06085
1. Zajęcia organizacyjne – przedstawienie istoty przedmiotu i warunków jego zaliczenia
2. Zajęcia organizacyjne – przedstawienie kryteriów przygotowania prezentacji
3.-4. Praca w grupach – praca z Modelem Biznesowym – Tożsamość
5. PREZENTACJE zespołów: KIM JESTEŚ: jaka jest Twoja tożsamość, oferta? (podsumowanie prac z zajęć 3 i 4)
6. Praca w grupach – praca z Modelem Biznesowym – Produkt; praca z Mapą Empatii Klienta
7. Praca w grupach – identyfikacja kanałów komunikacji wewnętrznej
8. Praca w grupach – identyfikacja kanałów komunikacji zewnętrznej
9.-10. PREZENTACJE zespołów:CZYM MÓWISZ: jaka jest Twoja oferta (produkt, usługa)? DO KOGO MÓWISZ: kto jest Twoim odbiorcą? (podsumowanie prac z zajęć 6-8)
11. Praca w grupach – planowanie rocznej strategii komunikacyjnej
12. Praca w grupach – strategia reakcji na sytuacje kryzysową
13.-14. PREZENTACJE zespołów: CZYM MÓWISZ: kanały, dystrybucja informacji; JAK MÓWISZ: reakcja na sytuacje kryzysowe. Opracowanie strategii oraz narzędzi reakcji na sytuację kryzysową – przygotowanie konferencji prasowej, briefingu, kampanii społecznej, materiałów prasowych wyjaśniających potencjalnie niekorzystny przekaz (podsumowanie prac z zajęć 11-12)
15. WPISY do indeksów
E-learning
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2011L: | W cyklu 2013L: | W cyklu 2015L: | W cyklu 2023L: | W cyklu 2017L: | W cyklu 2016L: | W cyklu 2020L: | W cyklu 2012L: | W cyklu 2019L: | W cyklu 2018L: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2014L: | W cyklu 2022L: |
Efekty kształcenia
- zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami i praktykami komunikacji społecznej i PR (np. konferencja prasowa, briefing, notatka prasowa, ambient, wizytówka internetowa);
- Student umie je nazwać, opisać istotę i funkcje, zastosować w praktyce społecznej;
- Student zna podstawy opracowywania strategii komunikacyjnych firm i innych podmiotów sceny publicznej (Model Biznesowy, Mapa Empatii Klienta);
- Student uczy się jak pracować w grupie: uczy się sprawiedliwości i odpowiedzialności społecznej: jak dzielić materiał, jak grupę reprezentować na zewnątrz;
- Student uczy się zasad i pokonywania kryzysów skutecznej komunikacji publicznej - umie ustalić strategię komunikacji kryzysowej, pokonuje własne słabości; szkoli się w zakresie przemówień publicznych;
- Student uczy się konstruktywnego słuchania i oceniania
Kryteria oceniania
Zajęcia prowadzone są w sposób warsztatowy, z dużym naciskiem na pracę w grupach:
- studenci zapoznają się z odpowiednimi fragmentami książek i zadaniami przewidzianymi do realizacji, poruszającymi problematykę poszczególnych zajęć;
- na ćwiczeniach:
1) prezentują wyniki swoich prac przed grupą (PREZENTACJA);
2) oceniają prace swoich kolegów
3) zapoznają się z problematyką kolejnych ćwiczeń
WARUNKI ZALICZENIA PRZEDMIOTU:
- zaangażowanie oraz aktywność podczas zajęć – kryteria oceny PREZENTACJI:
- FORMA prezentacji multimedialnej – mówiona (0-2 pkt.), odznaczająca się:
- zrozumieniem tematu: 0-2 pkt.
- przejrzystym, zrozumiałym przedstawieniem treści: 0-2 pkt.
- wyjaśnieniem kluczowych pojęć i mechanizmów: 0-2 pkt.
- bogactwo przykładów: 0-2 pkt.
- praca pisemna (opcjonalnie):
- kolokwium z pojęć związanych z problematyką zajęć
- analiza schematu komunikacyjnego wybranego podmiotu sceny publicznej
Skala ocen:
pow.10 pkt. – BDB
9,5-10,0 pkt. – DB+
8,0-9,0 pkt. – DB
6,5-7,5 pkt. – DST+
5,5-6,0 pkt. – DST
Literatura
1. K. Wojcik, Public Relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem. Podręcznik dla teoretyków. Poradnik dla praktyków, Placet, Warszawa 2009.
2. Sztuka public relations. Z doświadczeń polskich praktyków, Janiszewska B. (red.), Związek Firm Public Relations, Warszawa 2006.
3. D.M. Scott, Nowe zasady marketingu i PR. Jak korzystać z komunikatów informacyjnych, blogów, podcastingu, marketingu wirusowego oraz mediów internetowych w celu bezpośredniego dotarcia do nabywcy, Warszawa 2009.
4. www.proto.pl