Semestr letni 2007/08
Semestr letni 2008/09
Semestr letni 2009/10
Semestr letni 2010/11
Semestr zimowy 2011/12
Semestr letni 2011/12
Semestr zimowy 2012/13
Semestr letni 2012/13
Krajoznawstwo TS04329
Treści programowe: Historia krajoznawstwa – ewolucja celów i funkcji. Rola, funkcje i zadania współczesnego krajoznawstwa, Znaczenie krajoznawstwa w rozwoju regionów. Rola interpretacji w udostępnianiu walorów krajoznawczych. Zasady interpretacji krajoznawczej. Dobór treści krajoznawczych w programowaniu różnych form turystyki. Instytucje i organizacje krajoznawcze w Polsce. Kadra krajoznawcza. Determinanty atrakcyjności szlaków i tras turystycznych. Szlaki turystyczne, szlaki tematyczne, trasy turystyczne poszczególnych regionów Polski. Materialne i niematerialne walory przyrodnicze i kulturowe poszczególnych regionów Polski.
Efekty kształcenia: Umiejętność programowania turystyki krajoznawczej ze względu na postawy turystów. Umiejętność interpretowania dziedzictwa regionu dla potrzeb turystyki.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
a) podstawowa:
1. Bieńczyk G., Krajoznawstwo i jego związki z turystyką, WSE, Warszawa, 2003.
2. Kruczek Z., Metodyka krajoznawstwa, AWF w Krakowie, Kraków 1997.
3. Kruczek. Z., Polska. Geografia atrakcji turystycznych, PROKSENIA, Kraków 2002.
4. Kruczek Z., Kurek A., Nowacki M., Krajoznawstwo. Zarys teorii i metodyki, PROKSENIA, Kraków 2003.
b) uzupełniająca:
1. Gołembski G. (red)., Regionalne aspekty rozwoju turystyki, PWN, Warszawa-Poznań 1999.
2. Gołembski G, Vademecum pilota grup turystycznych, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań 2003.
3. Kruczek Z., (red.), Pilotaż wycieczek zagranicznych, MENTOR, Kraków 1996.