Semestr zimowy 2008/09
Semestr zimowy 2009/10
Semestr letni 2010/11
Semestr zimowy 2010/11
Semestr zimowy 2011/12
Semestr zimowy 2012/13
Semestr letni 2012/13
Semestr zimowy 2013/14
Semestr zimowy 2014/15
Semestr zimowy 2015/16
Semestr zimowy 2016/17
Semestr zimowy 2017/2018
Semestr zimowy 2018/2019
Semestr zimowy 2019/2020
Semestr zimowy 2020/2021
Semestr zimowy 2021/2022
Semestr zimowy 2022/2023
Semestr zimowy 2023/2024
Pedagogika czasu wolnego TS03327
Treści programowe:Definicje pedagogiki czasu wolnego, Czas wolny wybranych grup społecznych i zawodowych, Budżet czasu wolnego, Planowanie i programowanie czasu wolnego, Struktura czasu wolnego, Koncepcje zagospodarowania czasu wolnego w środowisku miejskim i wiejskim, Model wychowania społeczeństwa w gospodarce rynkowej, Pedagogiczne aspekty funkcjonowania czasu wolnego, Efekty wykorzystania czasu wolnego, Wychowawcze znaczenie czasu wolnego.
Efekty kształcenia:Przekonanie o potrzebie edukacji pedagogicznej w wychowaniu przy spędzaniu czasu wolnego. Wdrożenie zasad i norm w wychowaniu różnych grup społecznych i zawodowych w czasie wolnym.
E-learning
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2009Z: | W cyklu 2017Z: | W cyklu 2023Z: | W cyklu 2014Z: | W cyklu 2022Z: | W cyklu 2015Z: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2016Z: | W cyklu 2012Z: | W cyklu 2020Z: | W cyklu 2013Z: | W cyklu 2018Z: | W cyklu 2010Z: | W cyklu 2011Z: | W cyklu 2019Z: |
Literatura
a) podstawowa:J.Pięta, Pedagogika czasu wolnego, Wyd. Druk Tur Sp. z.o.o., Warszawa 2004; W.Śliwiński, Pedagogika czasu wolnego rekreacji i turystyki, Wyd. ,,Ławica", Poznań 1999; M. Walczak, Koncepcja czasu wolnego A-dra Kamińskiego, WSP, Zielona Góra, 1996
b) uzupełniająca:B.H.Jung, Ekonomia czasu wolnego, PWE, Warszawa 1989; B.Marciszewska, Konsumpcja usług rekreacyjno-sportowych, Wyd. AWF, Gdańsk 2002.