Semestr zimowy 2010/11
Zarządzanie i planowanie marketingowe TNU03045
Treści programowe:
1. Przedsiębiorstwo jako podmiot rynku. Istota zarządzania i marketingu; zarządzanie tradycyjne i procesowe.
2. Organizacja marketingu. Struktury organizacyjne. Zarządzanie służbami marketingowymi.
3. Wizja strategiczna i misja. Zorientowane na rynek planowanie strategiczne.
4. Istota planowania i planów marketingowych. Cele. Poziomy planowania marketingowego. Zakres planów marketingowych. Plany marketingowe dla głównych sfer marketingu.
5. Zarządzanie marketingiem mix. Zakres decyzji strategicznych i taktycznych odnośnie instrumentów marketingowych. Metoda analizy punktu krytycznego – warianty marketingu mix.
6. Funkcje i rodzaje kontroli marketingu. System i proces kontroli marketingu.
Efekty kształcenia:
Efektem kształcenia będzie realizacja celów opisanych wyżej, a w szczególności poznanie pełnego zakresu zagadnień przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
a) podstawowa:
1. Niestrój R., „Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne”, PWN, Warszawa, 1996
2. Knecht Z., „Zarządzania i planowanie marketingowe”, C.H. Beck, Warszawa 2004
3. Pomykalski A., „Zarządzania i planowanie marketingowe”, PWN, Warszawa 2005
4. Otto J., „Marketing relacji”, C.H.Beck, Warszawa 2001
b) uzupełniająca:
1. Kotler P., „Marketing. Podręcznik Europejski”, PWE, Warszawa 2002 r.
2. David H. Bangs, Jr., „Plan marketingowy”, Warszawa, PWE, 1999
3. Smith P.R., Taylor J., „Marketing Communications. An Integrated Approach”, wyd. czwarte, Kogan Page, Londyn 2004 r.
4. Bird D, “Commonsense Direct & Digital Marketing”, wyd. piąte, Kogan Page, London 2007