Semestr letni 2008/09
Semestr letni 2009/10
Obiekty rekreacyjno-sportowe TNU02494
Treści programowe:
Podstawowe pojęcia. Rodzaje zajęć rekreacyjno-sportowych
Produkt turystyczny w działalności. Tendencje w rozwoju rekreacji i sportu rekreacyjno-sportowej. Rola państwa w zarządzaniu sportem i rekreacją. Struktury organizacyjno-prawne. Potencjał materialny i funkcjonalny obiektów rekreacyjnych i sportowych. Potencjał ludzki w sporcie i rekreacji. Motywowanie w sporcie. Rynek usług sportowo-rekreacyjnych. Segmentacja rynku usług sportowo-rekreacyjnych. Kształtowanie strategii marketingowych w zakresie kultury fizycznej. Planowanie i organizowanie działalności sportowo-rekreacyjnej. Planowanie i organizowanie imprez sportowo-rekreacyjnych. Kontrolowanie i decydowanie w działalności sportowej. Style zarządzania. Marketing jako proces zarządzania instytucjami kultury fizycznej.
Efekty kształcenia:
Student ma przygotowanie do zarządzania różnego rodzaju obiektami.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
a) podstawowa:
B. Ryba, Podstawy organizacji i zarządzania instytucjami sportowo-rekreacyjnymi, Polska Korporacja menedżerów Sportu, Warszawa 2004
A. Izydorczyk, Marketing w systemie kultury fizycznej, Wydanie II, Polska Korporacja menedżerów Sportu, Warszawa 2003
b) uzupełniająca:
Organizacja imprez sportowych, Polska Korporacja Menedżerów Sportu, Warszawa 2004.
Podstawy organizacji i zarządzania instytucjami sportowymi, Polska Korporacja Menedżerów Sportu, Warszawa 2000.