Semestr letni 2009/10
Semestr letni 2010/11
Semestr letni 2011/12
Podstawy reklamy PS06471
Treści programowe:
- proces komunikacji – charakterystyka
- pojęcie i geneza reklamy
- cele, funkcje i rodzaje reklamy
- prawo reklamy i etyka działalności reklamowej
- zasady współpracy z agencją reklamową
- planowanie działań reklamowych
- etapy budowy skutecznej reklamy
*identyfikacja docelowego segmentu rynku i określenie celów reklamy
*opracowanie przesłania i wybór kanałów komunikacji
*ustalenie całkowitego budżetu promocji (reklamy)
*wybór konkretnych instrumentów promotion mix i dostosowanie do nich rodzaju reklamy
*pomiar rezultatów reklamy,
*koordynacja działań reklamowych z innymi narzędziami promocji i strategią firmy
- psychologia reklamy
Efekty kształcenia:przyswojenie wiedzy przekazanej na zajęciach powinno ułatwić opanowanie procesu planowania i zarządzania reklamą
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2011L: | W cyklu 2009L: |
Literatura
a) podstawowa:
1.Nowacki R, Reklama, Difin, Warszawa 2006
2.Stróżycki M., Heryszek T., Nowoczesna reklama na współczesnym rynku, Difin, Warszawa 2007
3.Budzyński W., Reklama - techniki skutecznej perswazji, Poltex, Warszawa 2007
4.Janiszewska K, Wiedza o reklami:od pomysłu do efektu, Wyd. Szk. PWN, Warszawa 2009
b) uzupełniająca:
1.Sztucki T., Promocja. Sztuka pozyskiwania nabywców. Agencja Wydawnicza „PLACET”, Warszawa 1999
2.Wskaźniki marketingowe, Red. R. Kozielski, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004
3.Zalejski J., Polityka promocji w przedsiębiorstwie, Wyd. WSFiZ, Białystok 2001
4.Pabian A., Promocja: nowoczesne środki i formy, Difin, Warszawa 2008