Semestr zimowy 2009/10
Semestr zimowy 2010/11
Podstawy public relations PN05468
Treści programowe:
- public relations w ujęciu ogólnym,
- instytucjonalne aspekty prowadzenia działalności public relations,
- wstępne fazy procesu public relations,
- różne formy prowadzenia działań public relations,
- media relations,
- lobbing,
- sponsoring i organizacja imprez,
- kreacja wizerunku organizacji,
- polityczne public relations,
- skandale medialne a komunikacja kryzysowa,
- budżetowanie działań public relations i mierzenie ich efektywności,
- warsztatowe aspekty prowadzenia działań public relations,
- etyczne aspekty public relations oraz społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR).
Efekty kształcenia:
- umiejętność tworzenia podstawowych elementów kampanii public relations,
- umiejętność analizy komunikacyjnej organizacji oraz jej otoczenia,
- umiejętność posługiwania się narzędziami kreacji wizerunku publicznego osób oraz organizacji.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
a) podstawowa:
1. Public relations od A do Z. Tom 1, Wójcik K., Agencja Wydawnicza "Placet", Warszawa 2001.
2. Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Olędzki J., Tworzydło D., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
3. Sztuka public relations. Z doświadczeń polskich praktyków, Janiszewska B.(red.), Związek Firm Public Relations, Warszawa 2006.
4. Public relations w praktyce, Seitel F.P., Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa 2003.
b) uzupełniająca:
1. Public relations, Cenker E.M., Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2000.
2. Kształtowanie wizerunku, Ociepka B. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2005.