Semestr zimowy 2009/10
Semestr zimowy 2010/11
Teorie komunikacji społecznej PN05465
Treści programowe:Propaganda, manipulacja, perswazja i indoktrynacja. Narzędzia wpływu społecznego.Manipulacja w polityce.
Komunikacja interpersonalna, bariery komunikacyjne. Umiejętność skutecznej komunikacji; pokonywanie barier, budowanie pomostów komunikacyjnych, warunki skutecznej komunikacji. Komunikacja niewerbalna, funkcje i rola. Komunikacja w grupie.Rola komunikacji w procesie negocjacji. Wiarygodność nadawcy. Autoprezentacja – wywieranie wrażenia na innych; znaczenie autoprezentacji w kontaktach społecznych, Manipulacje, perswazja, indoktrynacja. Komunikacja międzykulturowa;różnice kulturowe a zachowania w polityce. Kultura jako źródło barier w komunikacji Polityczna poprawność, zarządzanie różnorodnością. Konflikty i sposoby ich unikania.Mediacje.
Efekty kształcenia: student zna metody komunikowania się i rolę komunikacji w polityce
Efekty kształcenia:
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
a) podstawowa:
Alberti R., Asertywność: sięgnij po to czego chcesz nie raniąc innych, Wyd. GWP, Gdańsk, 2007.
Leary M.R., Wywieranie wrażenia na innych: o sztuce autoprezentacji, Wyd. GWP, Gdańsk, 2005.
Luecke R., Komunikacja w biznesie, Wyd. MT Biznes, Konstancin Jeziorna 2004
Goban – Klas, Media i komunikowanie masowe: teoria i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Wyd.Naukowe PWN, Warszawa 2005.
Tokarz M., Argumentacja, perswazja, manipulacja, Wyd. GWP, Gdańsk 2006.
b) uzupełniająca:
Borowska A., Kształcenie dla przyszłości, Wyd. Akademickie Żak, Warszawa 2004.
Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi, GWP, Gdańsk, 1999.
Gesteland R.R., Różnice kulturowe a zachowania w biznesie, WN PWN, Warszawa 2000.
Nęcki Z. Komunikacja międzyludzka, Wyd Antykwa, Kraków 2000.
Pease A., Mowa ciała: jak odczytać myśli innych ludzi z ich gestów, Wyd. Jedność, Kielce, 2001