Programowanie w interfejsie gniazd (przedmiot obieralny) PI_ITI1207
Przedmiot obieralny
Charakterystyka rodziny protokołów TCP/IP. Nagłówki. Automaty.Podstawowe pojęcia interfejsu gniazd: identyfikacja połączenia, rodzaje gniazd, operacje na gniazdach. Przykład aplikacji wykorzystującej protokół UDP. Przykład aplikacji wykorzystującej protokół TCP. Projektowanie protokołów sieciowych. Serwery współbieżne i iteracyjne. Gniazda surowe. Wykorzystanie gniazd surowych do analizy ruchu sieciowego. Implementacja API w różnych językach programowania. Interfejs programistyczny dla bezpiecznych aplikacji sieciowych (Secure Network Programming). Realizacja SNP w Javie - SSLSocket.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
a) podstawowa:
W. Richard Stevens "Programowanie zastosowań sieciowych w systemie UNIX" lub "UNIX: Programowanie usług sieciowych"
b) uzupełniająca:
Dokumenty RFC (Request For Comments) opisujące rodzinę protokołów TCP/IP oraz protokoły aplikacyjne takie jak: HTTP, FTP, SMTP