Semestr zimowy 2010/11
Semestr zimowy 2011/12
Semestr zimowy 2012/13
Semestr zimowy 2013/14
Semestr zimowy 2014/15
Animacja komputerowa METS15001A
Treści programowe:
Wykład
Wprowadzenie w podstawowe pojęcia. Historia animacji. Hardware i software używany w animacji. Zasady animacji klasycznej i komputerowej. Dźwięk w animacji. Scenorys. Animacja poklatkowa, klatki kluczowe, skrypty, animacja interaktywna. Kamery i oświetlenie. Morphing i Warping. Animacja proceduralna. System cząsteczek. Animacja behawioralna. Animacja postaci i szkieletu. Motion capture. Modelowanie krzywych, powierzchni, brył. Zadanie kinematyki prostej i odwrotnej. Macierz Jacobiego.
Laboratorium
Oprogramowanie Anim8or. Modelowanie. Sekwencja ruchu z uzyciem szkieletu. Zależności pomiędzy kośćmi a szkieletem. Właściwości materiałów. Ustawienia sceny. Morfing i warping.
Oprogramowanie Blender. Modelowanie z wykorzystaniem NURBS i krzywych Beziera.
Efekty kształcenia:Nabycie umiejętności zaawansowanego korzystania z komputera oraz posługiwania się technikami multimedialnymi w realizacji celów dydaktycznych i technicznych oraz codziennej aktywności
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
a) podstawowa:
1.Blundel B.G. (2008), An Introduction to Computer Graphics and Creative 3-D Environments, SPRINGER
2.Kipphan H. (2001), Handbook of Print Media, SPRINGER
3.Byrne M.T. (1999) Animation. The art of Layout and Storyboarding, Leixlip, Co. Kildare, Irlandia
4.Kiciak P. (2000) Podstawy modelowania krzywych i powierzchni, zastosowania w grafice komputerowej, Wydawnictwo Naukowo Techniczne , Warszawa
b) uzupełniająca:
1.Thomas F., Johnson O. (1981) Disney animation - the illusion of life, Walt Disney Production
2.materiały z Internetu ze wskazaniem na http://wikipedia.org