Grafika reklamowa MEI7031
Treści programowe:
Wykład:
Psychologia przekazu medialnego. Kodowanie, postrzeganie, reakcja i percepcja w odbiorze obrazu. Środki upowszechniania reklamy. Sterowanie emocjami odbiorcy poprzez barwę. Identyfikacja wizualna firmy – logotypy, znak towarowy, wizytówki, papier firmowy. Tworzenie banerów reklamowych. Reklama internetowa. Przetwarzanie obrazów rzeczywistych w postać cyfrową. Cyfrowa obróbka obrazu. Obrazy wektorowe i bitmapowe – właściwości formatów graficznych. Metody tworzenia obrazów kolorowych.
Projektowanie:
Przetwarzanie obrazów rzeczywistych i analogowych na cyfrowe. Projektowanie elementów tożsamości wizualnej firmy - logotyp, wizytówki, papier firmowy, pieczątki, znaku towarowy.
Efekty kształcenia:
Posiadanie umiejętności tworzenia i przetwarzania grafik w różnych formatach graficznych do projektowania tożsamości wizualnej firmy.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
a) podstawowa:
Dzierżek K., Sidun J.: CorelDRAW 9.0 PL w przykładach i zadaniach. Wydawnictwa PB. Białystok 2001.
Bencewicz-Miazga A.: Grafika w biznesie. Logotypy, wizytówki, papier firmowy. Helion 2004.
Frankowski P.: Elementy graficzne na stronach WWW. Helion 2006
b) uzupełniająca:
Fraser B., Murphy C., Bunting F.: Profesjonalne zarządzanie barwą. Helion 2008