Semestr zimowy 2010/11
Semestr zimowy 2012/13
Semestr zimowy 2013/14
Semestr zimowy 2014/15
Grafika menadżerska LS05257
Treści programowe:
Podstawy wiadomości o zastosowaniach grafiki. Modele kolorów. Rodzaje grafiki komputerowej. Urządzenia grafiki komputerowej. Grafika wektorowa - podstawowe obiekty rysunkowe. Transformacje obiektów rysunkowych. Efekty specjalne w grafice. Projektowanie własnych prac reklamowych z wykorzystaniem grafiki wektorowej. Grafika bitmapowa - formaty plików graficznych. Metody i zasady retuszu bitmap, korekcja obrazów. Tworzenie efektów specjalnych z wykorzystaniem operacji filtrowania. Łączenie obrazów - podstawy fotomontażu. Grafika reklamowa w Internecie - zasady i techniczne aspekty tworzenia reklam w Internecie.
Efekty kształcenia:
Zdobyte umiejętności:
umiejętność tworzenia reklam dla poligrafii i Internetu,
umiejętność doboru odpowiednich metod w zależności od specyfiki realizowanej pracy graficznej,
umiejętność posługiwania się urządzeniami stosowanymi dla celów pozyskiwania i wstępnej obróbki obrazów cyfrowych.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
a) podstawowa:
1. Benicewicz-Miazga A.: Grafika w biznesie, Helion 2005.
2. Nienałtowscy M. i J.: Grafika w biznesie i reklamie. Croma 1997.
3. Zimek R., Oberlan Ł.: ABC grafiki komputerowej. Helion 2005.
4. Materiały do wykładów - opracowanie własne.
b) uzupełniająca:
1. Albin K.: Reklama. Przekaz, odbiór, interpretacja. PWN, Warszawa-Wrocław 2002.
2. Goślicki J.: Sztuka reklamy. Kraków 1994.
3. Foley D. J. i inni: Wprowadzenie do grafiki komputerowej, WNT, Warszawa 2001.
4. Pastuszak W.: Barwa w grafice komputerowej, PWN, Warszawa 2000.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami: