Semestr letni 2011/12
Zrównoważony rozwój LS04557
Treści programowe:
Przesłanki zrównoważonego rozwoju. Podstawy systemowego spojrzenia na problemy współczesnego świata. Historia koncepcji trwałego i zrównoważonego rozwoju. Interpretacje trwałego i zrównoważonego rozwoju. Koncepcja zrównoważonego rozwoju. Sprawiedliwość międzypokoleniowa. Teoretyczne podstawy trwałego rozwoju. Narzędzia wdrażania zrównoważonego rozwoju. Społeczne oraz ekologiczne aspekty zrównoważonego rozwoju. Szczegółowe wskaźniki trwałego rozwoju. Agregatowe wskaźniki trwałego rozwoju. Ocena istniejących działań i wdrożeń zrównoważonego rozwoju w Polsce i na świecie.
Efekty kształcenia:
Znajomość i zrozumienie podstawowych pojęć związanych z trwałym i zrównoważonym rozwojem. Umiejętność wykrywania i oceniania związków między różnymi zjawiskami społeczno-gospodarczymi a ich środowiskowymi konsekwencjami
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
a) podstawowa:
Dobrzański G., Podstawy rozwoju trwałego i zrównoważonego, Politechnika Białostocka, Białystok 2005.
Wskaźniki zrównoważonego rozwoju, red. T.Borys, Wyd. Ekonomia i Środowisko, Warszawa – Białystok 2005.
Wyzwania zrównoważonego rozwoju w Polsce, red. J. Kronenberg, T. Bergier, Fundacja Sendzimira, Kraków 2010.
b) uzupełniająca:
Berdo J., Zrównoważony rozwój: w stronę życia w harmonii z przyrodą, Earth Conservation, Sopot 2006.
Nasza wspólna przyszłość. Raport Światowej Komisji do Spraw Środowiska i Rozwoju, PWE, Warszawa 1991.
Zabłocki G., Zrównoważony rozwój – idee, efekty, kontrowersje, UMK, Toruń 2002.
Zacher L.W., Gry o przyszłe światy, Warszawska Drukarnia Naukowa PAN, Warszawa 2006.
Więcej informacji
Więcej informacji o poziomie przedmiotu, roku studiów (i/lub semestrze) w którym się odbywa, o rodzaju i liczbie godzin zajęć - szukaj w planach studiów odpowiednich programów. Ten przedmiot jest związany z programami: