Semestr zimowy 2011/12
Semestr zimowy 2012/13
Semestr zimowy 2013/14
Semestr zimowy 2014/15
Semestr zimowy 2015/16
Semestr zimowy 2016/17
Semestr zimowy 2017/2018
Semestr zimowy 2018/2019
Marketing produktów leśnych LN7043A
Treści programowe:
Marketing - wprowadzenie, istota i znaczenie marketingu. Historia marketingu i jego rodzaje. Zachowanie nabywców na rynku. Segmentacja rynku. Produkt. Cena - najważniejszy instrument marketingu. Dystrybucja. Promocja. Zasady sprzedaży drewna w PGL LP (sprzedaż ofertowa w PGL LP, serwis aukcyjny "e-drewno", aukcje i submisje, sprzedaż detaliczna). Zasady organizacji sprzedaży drewna na rynku krajowym. Zasady sprzedaży drewna na rynkach zagranicznych (Austria, Niemcy, Szwecja, Finlandia). Zasady ewidencji surowca drzewnego w PGL LP.
Efekty kształcenia:
Wykorzystanie wiedzy marketingowej w zarządzaniu podmiotami leśnymi i sprzedaży produktów leśnych a w szczególności surowca drzewnego.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2016Z: | W cyklu 2017Z: | W cyklu 2014Z: | W cyklu 2015Z: | W cyklu 2018Z: | W cyklu 2012Z: | W cyklu 2013Z: | W cyklu 2011Z: |
Literatura
Literatura podstawowa:
1. Podstawy marketingu, praca zbiorowa pod red. J. Altkorna, Instytut Marketingu, Kraków 2004.
2. Michalski E., Marketing. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2003.
3. Marketing. Koncepcja skutecznych działań, praca zbiorowa pod redakcją L. Grabarskiego, PWE, Warszawa 2011.
4. Zarządzenia i Decyzje DGLP, strona www - www.zilp.lasy.gov.pl/drewno (Portal Leśno-Drzewny); www.e-drewno.pl (serwis aukcyjny LP)
Literatura uzupełniająca:
1. Kotler P., Marketing, wydanie 11, Dom Wydawniczy Rebis Warszawa 2005
2. Mruk H. 1996: Podstawy marketingu, Wyd. AE Poznań.
3. Biblioteczka Leśniczego, Las Polski.