Semestr letni 2008/09
Semestr letni 2009/10
Semestr letni 2010/11
Semestr letni 2011/12
Semestr letni 2012/13
Podstawy marketingu LN02076
Treści programowe:
- geneza marketingu;definicja marketingu
- orientacje rynkowe
- otoczenie firmy
- zasady marketingu i prawa marketingu
- badania marketingowe
- segmentacja rynku
- cele i strategie marketingowe
- marketing mix.
Efekty kształcenia: identyfikacja i umiejętność wdrożenia podstawowych działań marketingowych w firmie
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2012L: | W cyklu 2011L: | W cyklu 2010L: | W cyklu 2009L: |
Kryteria oceniania
1. Przygotowanie w grupie referatu tematycznego, odnoszącego się do problematyki marketingu oraz jego prezentacja.
2. Analiza case studies w grupach.
3. Zaliczenie testu pisemnego.
Dodatkowo na ocenę z przedmiotu mają wpływ: aktywności oraz obecność na zajęciach.
Literatura
a) podstawowa:
1.Kotler Ph., Marketing, Wyd. pod red. B. Pilarczyk, H. Mruk, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2005
2.Kotler Ph., Marketing. Podręcznik Europejski, PWE, Warszawa 2002
3.Kompendium wiedzy o marketingu, red: B. Pilarczyk, H. Mruk, PWN, Warszawa 2006
b) uzupełniająca:
1.Gilmore A., Usługi: marketing i zarządzanie, Warszawa 2006
2.Mitręga M., Marketing relacji: teoria i praktyka, CeDeWu, Warszawa 2005.
3.Skawińska E., (red.), Podstawy marketingu: kompendium, testy, zadania, analiza przypadków, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2005.