Semestr zimowy 2013/14
Semestr zimowy 2014/15
Semestr zimowy 2015/16
Semestr zimowy 2016/17
Semestr zimowy 2017/2018
Semestr zimowy 2018/2019
Negocjacje i komunikacja w transferze technologii KSU02703
Przedmiot obejmuje następujące bloki tematyczne:
1. Uwarunkowania efektywnego komunikowania się: proces aktywnego słuchania, skutecznej komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
2. Konflikt jako źródło negocjacji - jego istota, etapy, potencjalne skutki ze szczególnym uwzględnieniem procesu transferu technologii.
Metody kierowania konfliktem - tradycyjne i współczesne.
3. Osobowościowe uwarunkowania zachowań w procesie negocjowania.
4. Komunikowanie się w środowisku wielokulturowym
5. Psychomanipulacja - jak jej przeciwdziałać? Etyczny kontekst komunikowania się i prowadzenia negocjacji.
6. Techniki i style negocjowania
7. Ochrona własności intelektualnej na rynku technologii.
E-learning
Rodzaj przedmiotu
W cyklu 2016Z: Obieralny | W cyklu 2015Z: Obowiązkowy | Ogólnie: Obowiązkowy |
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2016Z: | W cyklu 2017Z: | W cyklu 2014Z: | W cyklu 2015Z: | W cyklu 2018Z: | W cyklu 2013Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
- EK 1: rozumie istotę konfliktu jako zjawiska społecznego, ma wiedzę o jego źródłach, etapach, potencjalnych skutkach dla funkcjonowania organizacji;
- EK 2: prawidłowo różnicuje tradycyjne i współczesne podejście do problemu konfliktu i zarządzania konfliktem;
- EK 3: zna zasady i reguły efektywnego komunikowania się, rozumie znaczenie tej kompetencji dla transferu technologii.
Umiejętności:
- EK 4: potrafi prawidłowo komunikować się oraz poprowadzić negocjacje w procesie transferu technologii.
Kompetencje społeczne:
- EK 5: student jest kreatywny w realizacji zadań i projektów;
- EK 6: potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności.
Kryteria oceniania
Sprawdzenie efektów kształcenia w obszarze wiedzy w formie pisemnego kolokwium. Warunkiem zaliczenia kolokwium jest uzyskanie minimum 51% punktów. Kolokwium obejmuje pytania otwarte.
Sprawdzenie efektów z obszarów: umiejętności oraz kompetencje społeczne obejmuje aktywność studentów w czasie zajęć oraz przygotowanie prezentacji multimedialnej na wybrany przez studentów temat (prezentacje w grupach maksymalnie 3-osobowych).
Wpływ aktywności studenta na ocenę końcową:
- aktywny udział w dyskusji w toku zajęć - 5%
- wyniki kolokwium - 60%
- prezentacja multimedialna - 15%
- ocena ćwiczeń cząstkowych realizowanych na zajęciach - 20%
Literatura
Literatura obowiązkowa:
Negocjacje w transferze technologii. Podręcznik szkoleniowy, Biuro Promocji Inwestycji i Technologii w Warszawie, 2004. http://www.pptb.pl/publikacje/negocjacje.pdf
B.R. Kuc, J. Moczydłowska, Zachowania organizacyjne. Podręcznik akademicki, Difin, Warszawa 2009 – rozdział 7 (Konflikt i metody jego rozwiązywania).
Literatura uzupełniająca:
M. Tabernacka, Negocjacje i mediacje w sferze publicznej, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2008.
E. Gmurzyńska, R. Morek (red.), Mediacje. Teoria i praktyka, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2009.
W. Haman, J. Gut, Docenić konflikt. Od walki i manipulacji do współpracy, OnePress, Warszawa 2010.
E. Gabis, Talent do negocjacji, psychologia.net.pl
M. Kendik, Negocjacje międzynarodowe, Difin, Warszawa 2009.
W cyklu 2015Z:
Literatura obowiązkowa: |
W cyklu 2016Z:
Literatura obowiązkowa: |
Uwagi
W cyklu 2015Z:
Wpływ poszczególnych rodzajów aktywności studenta na ocenę końcową: |
W cyklu 2016Z:
Wpływ poszczególnych rodzajów aktywności studenta na ocenę końcową: |