Semestr letni 2007/08
Semestr zimowy 2007/08
Semestr zimowy 2008/09
Semestr zimowy 2009/10
Semestr zimowy 2010/11
Semestr zimowy 2011/12
Semestr zimowy 2012/13
Semestr zimowy 2013/14
Semestr zimowy 2014/15
Semestr zimowy 2015/16
Semestr zimowy 2016/17
Semestr zimowy 2017/2018
Semestr zimowy 2018/2019
Semestr zimowy 2019/2020
Semestr zimowy 2020/2021
Semestr zimowy 2021/2022
Semestr zimowy 2022/2023
Semestr zimowy 2023/2024
Semestr zimowy 2024/2025
Matematyka KN01001
Profil studiów: ogólnoakademicki
Rok studiów/semestr 1 rok, 1 semestr
Wymagania wstępne (tzw. sekwencyjny system zajęć i egzaminów):
Wiedza z matematyki na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej
Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 8 godz. – wykład, 16 godz. – ćwiczenia
Metody dydaktyczne oraz ogólna forma zaliczenia przedmiotu Metody podające (wykład z wykorzystaniem prezentacji w Power Point), metody praktyczne oraz aktywizujące (praca indywidualna przy tablicy, praca w grupach, praca samodzielna).
Punkty ECTS: 4
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach)
Liczba godz. 100:
udział w wykładach 8
udział w ćwiczeniach 16
wykonywanie prac domowych 35
udział w konsultacjach 5
przygotowanie do kolokwium z wykładu 18
przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń 18
Wskaźniki ilościowe:
Nakład pracy studenta związany z zajęciami: Liczba godzin/Punkty ECTS
wymagającymi bezpośredniego udziału nauczyciela: 29/1,2
o charakterze praktycznym: 74/3
W cyklu 2018Z:
Treści programowe: Funkcje jednej zmiennej i ich podstawowe własności. Określenie funkcji. Złożenie funkcji. Funkcje odwrotne. Ciągi liczbowe i ich granice. Granice i ciągłość funkcji. Asymptoty wykresu funkcji. Rachunek różniczkowy funkcji jednej zmiennej. Interpretacja geometryczna, ekonomiczna i fizyczna pierwszej pochodnej oraz jej zastosowanie do badania przebiegu zmienności funkcji. Różniczka funkcji. Druga pochodna funkcji i jej zastosowania. Badanie przebiegu funkcji. Ekstrema lokalne i globalne. Funkcje wypukłe i wklęsłe. Punkty przegięcia. Wektory i ich własności. Działania na wektorach. Iloczyn skalarny i wektorowy dwóch wektorów. Iloczyn mieszany trójki wektorów. Efekty kształcenia: Rozumienie pojęć i umiejętność rozwiązywania zadań matematycznych. Formułowanie i stosowanie modeli matematycznych do opisu zjawisk ekonomicznych i zagadnień technicznych. |
W cyklu 2020Z:
Bilans nakładu pracy studenta (w godzinach) Liczba godz. 100: |
W cyklu 2022Z:
Metody dydaktyczne oraz ogólna forma zaliczenia przedmiotu Metody podające (wykład z wykorzystaniem prezentacji w Power Point), metody praktyczne oraz aktywizujące (praca indywidualna przy tablicy, praca w grupach, praca samodzielna). |
E-learning
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2016Z: | W cyklu 2024Z: | W cyklu 2023Z: | W cyklu 2022Z: | W cyklu 2015Z: | W cyklu 2018Z: | W cyklu 2012Z: | W cyklu 2019Z: | W cyklu 2013Z: | W cyklu 2010Z: | W cyklu 2011Z: | W cyklu 2020Z: |
Efekty kształcenia
EU1 Student identyfikuje podstawowe definicje i twierdzenia matematyczne
EU2 rozumie znaczenie matematyki w zarządzaniu i inżynierii produkcji
EU3 posługuje się podstawową wiedzą z analizy matematycznej
EU4 rozwiązuje zadania dotyczące wybranych działów matematyki
EU5 współpracuje w grupie i umie argumentować swoje wybory
Kryteria oceniania
Wykład – test
Ćwiczenia – sprawdziany pisemne, praca zespołowa na zajęciach
Literatura
Literatura podstawowa
1. Gewert M., Skoczylas Z., Analiza Matematyczna 1, GiS, Wrocław 2012.
2 Krysicki K., Włodarski L., Analiza Matematyczna w zadaniach cz. 1, PWN, Warszawa 2006.
Literatura uzupełniająca
1. Żakowski W., Decewicz G., Matematyka, cz. I, PWN, Warszawa 2017.
2. Żakowski W., Kołodziej M., Matematyka, cz. II, PWN, Warszawa 2017.
3. Bartosiewicz Z., Mozyrska D., Pawłuszewicz E., Matematyka, PB, Białystok 1998.
W cyklu 2018Z:
a) podstawowa: 1. Gewert M., Skoczylas Z., Analiza Matematyczna 1, GiS, Wrocław 2007. b) uzupełniająca: |
W cyklu 2020Z:
Literatura podstawowa |
W cyklu 2022Z:
Literatura podstawowa |