Semestr letni 2009/10
Programowanie zdarzeniowe I24050
Treści programowe:
1. Paradygmat programowania zdarzeniowego.
2. Biblioteka VCL.
3. Formularze.
4. Napisy. Funkcje matematyczne. Okna komunikatów.
5. Klasy TStrings i TStringList.
6. Kontrolki rodzicielskie. Przyciski.
7. Menu. Paski narzędzi. Paski stanu. Kontrolki updown oraz spin button.
8. Timer. Komponenty progress bar i scroll bar.
9. Standardowe dialogi. Pliki.
10. Akcesoria i narzędzia GDI.
11. Bazy danych.
12. Tworzenie aplikacji internetowych.
13. Tworzenie własnych komponentów.
14. Przykładowe aplikacje.
15. Zaliczenie wykładu.
Efekty kształcenia:
Umiejętność tworzenia aplikacji wizualno-obiektowych, zgodnie z paradygmatem programowania zdarzeniowego, w środowisku C++ Builder.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
a) podstawowa:
1. J. Hollingworth, B. Swart, M. Cashman, P. Gustavson: C++ Builder 6. Vademecum profesjonalisty, Helion, 2003
2. K. Reisdorph: C++ Builder 6 dla każdego, Helion, 2003
b) uzupełniająca:
1. Developer’s Guide C++ Builder 6 for Windows
2. M. Dorobek: C++ Builder podręcznik, Mikom, 2002
3. A. Daniluk: C++ Builder kompedium programisty, Helion, 2003