Semestr zimowy 2016/17
Semestr zimowy 2017/2018
Semestr zimowy 2018/2019
Semestr zimowy 2019/2020
Semestr zimowy 2020/2021
Semestr letni 2020/2021
Wizualizacje 3D GS5144
Poruszane na zajęciach obszary tematyczne to:
Znaczenie i możliwości komputerowego wspomagania procesu tworzenia wizualizacji trójwymiarowych, zapoznanie z podstawowymi narzędziami oprogramowania graficznego do tworzenia grafiki trójwymiarowej, praca na warstwach, narzędzia i ich właściwości, techniki edycji obiektów i metody przygotowywania materiałów oraz tekstur, renderowanie obrazów, wprowadzenie do animacji.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student wskazuje na konieczność wykorzystywania metod i technik cyfrowych oraz graficznych do prezentacji złożonego świata rzeczywistego, znajduje, integruje i interpretuje wiedzę dotyczącą grafiki komputerowej i dostępnych narzędzi z literatury oraz innych źródeł, samodzielnie tworzy podstawowe materiały i tekstury, konstruuje dynaniczne modele 3D z wykorzystaniem technik animacji i wizualizacji, ilustruje otoczenie rzeczywiste z wykorzystaniem prostych i złożonych modeli 3D, zauważa potrzebę ciągłego rozwoju swoich kompetencji i umiejętności w zakresie tworzenia grafiki 3D w aspekcie stale powiększających się możliwości jej komputerowego wspomagania.
Kryteria oceniania
Weryfikacji podlegać będzie poziom uzyskanej w trakcie realizacji przedmiotu wiedzy praktycznej z zakresu aplikacyjnego wykorzystania narzędzi komputerowych w zakresie tworzenia modeli 3D wybranych obszarów świata rzeczywistego. Szczególna uwaga zostanie zwrócona na poprawność doboru warsztatu narzędziowego do rozpatrywanego zagadnienia, poprawność i wierność wykonywanych modeli.
Literatura
obowiązkowa:
1. Tomaszewska A.: Google SketchUp. Ćwiczenia praktyczne. Helion, Gliwice 2009.
2. Pasek J : Modelowanie wnętrz 3D z wykorzystaniem bezpłatnych narzędzi.Helion 2011.
dodatkowa:
1.Kacprzyk Z., Pawłowska B.: Komputerowe wspomaganie projektowania. Podstawy i przykłady. Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2012.
2. Foley J.D. i in.: Wporwadzenie do grafiki komputerowej. Wydawnictwo Naukowo-Technicze, Warszawa 2001.