Semestr zimowy 2009/10
Semestr zimowy 2010/11
HEP Estetyka GP3029
Treści programowe:
Pojęcie estetyki i jej zrozumienie.
Człowiek, jego potrzeby, zmysły, doznania, odbieranie bodźców.
Sytuacja estetyczna.
Cechy estetyczne: kształt, kolor, pismo, dźwięk, dotyk, smak i zapach.
Style estetyczne, proces budowania stylów.
Estetyka w marketingu.
Strategia estetyczna w gospodarowaniu przestrzenią.
Estetyka współczesna w społeczeństwie konsumpcyjnym.
Efekty kształcenia:nabycie zaawansowanych umiejętności i wykazywania się biegłością i innowacyjnością potrzebną do rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji w aspekcie etycznym w obszarze gospodarki przestrzennej.
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
a) podstawowa:
- M. Gołaszewska; Estetyka współczesności; Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego; 2001
- Praca zbiorowa; Bo piękno na to jest by zachwycało; Wyd. Księgarnia Św. Wojciecha; 2004
- W. Tatarkiewicz; Historia estetyki. Tom 1,2,3; Wydawnictwo Naukowe PWN; 2009
b) uzupełniająca:
- Marcia Muelder Eaton; Basic Issues in Aesthetics; Amazon.com. 2009;
- M. Gołaszewska; Zarys estetyki: problematyka, metody, teorie; Kraków 1973