Semestr zimowy 2010/11
Semestr zimowy 2011/12
Semestr zimowy 2012/13
Semestr zimowy 2013/14
Semestr zimowy 2014/15
Semestr zimowy 2015/16
Programowanie gier GM1203
Treści programowe:
1. Gry komputerowe a przemysł komputerowy, podstawowe typy gier.
2. Dokumentacja procesu tworzenia gry, koncepcja programowania literackiego w grach.
3. Warstwy oprogramowania typowej gry komputerowej, architektura typowego silnika gry komputerowej,
4. Interfejsy graficzne w grach.
5. Narzędzia definiowania sceny gry.
6. Narzędzia obsługi programów shaderowych.
7. Narzędzia definiowania i obsługi zdarzeń.
8. Projektowanie nieba i terenu, kosmosu i planety.
9. Scenariusz gry edukacyjnej (Asteroid Sierpińskiego).
10. Detekcja trafień i kolizji.
11. Dźwięk i muzyka w grach.
12. Fizyka w grach.
13. Sztuczna inteligencja w grach.
14. Elementy gier sieciowych.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2014Z: | W cyklu 2015Z: | W cyklu 2012Z: | W cyklu 2013Z: | W cyklu 2010Z: | W cyklu 2011Z: |
Literatura
a) podstawowa:
1. Seria wydawnictw: Perełki programowania gier 1-7, Helion 2004-2010.
2. Materiały szkoleniowe standardu OpenGL (+GLSL): http://www.opengl.org/
b) uzupełniająca:
1. S. Rabin: Introduction to Game development, Second Edition, Course Technology, 2009