Semestr zimowy 2010/11
Semestr zimowy 2011/12
Semestr zimowy 2012/13
Semestr zimowy 2013/14
Semestr zimowy 2014/15
Podstawy projektowania i utrzymania nawierzchni drogowych B27309
Wykład
Rodzaje i zadania poszczególnych warstw konstrukcji nawierzchni drogowych - 3h
Projektowanie konstrukcji nawierzchni drogowej - 9h
Parametry eksploatacyjne nawierzchni drogowej - 6h
Metody projektowania wzmocnień nawierzchni drogowych - 3h Planowanie i realizacja robót utrzymaniowych -2h
System utrzymania nawierzchni - 4h
Klasyfikacja zabiegów remontowych i wzmacniania nawierzchni drogowych -3h
Ćwiczenia projektowe
Projektowanie konstrukcji nawierzchni drogowej metodą katalogową - 5h
Projektowanie wzmocnienia konstrukcji nawierzchni drogowej metodą ugięć - 5h
Ocena stanu równości nawierzchni na wybranych odcinkach drogi na podstawie badań planografem - 2 h
Ocena właściwości przeciwpoślizgowych nawierzchni na wybranych odcinkach drogi na podstawie pomiarów SRT-3 - 1 h
Ocena nośności nawierzchni na wybranych odcinkach drogi na podstawie badań VSS -2h
Rodzaj przedmiotu
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2014Z: | W cyklu 2013Z: | W cyklu 2010Z: | W cyklu 2012Z: | W cyklu 2011Z: |
Efekty kształcenia
Projektuje nawierzchnię drogi o kategorii ruchu KR1-KR4.
Rozróżnia zabiegi remontów i przebudowy dróg.
Potrafi wybrać metodę wzmocnienia nawierzchni.
Projekt wzmocnienie nawierzchni.
Opracowuje, sprawdza i ocenia dokumentacje projektowe przebudowy
Kryteria oceniania
Ćwiczenia projektowe:
Na ocenę dostateczną (3,0) student:
1 Poprawnie projektuje konstrukcje nawierzchni drogi obciążonej ruchem KR1-KR4 zgodnie z typowymi rozwiązaniami
2 Poprawnie projektuje wzmocnienie konstrukcji drogowej obciążonej ruchem KR1-KR4 zgodnie z typowymi rozwiązaniami
3 Potrafi obliczyć miarodajny współczynnika tarcia, zakres nierówności i nośność poszczególnych warstw nawierzchni
Na ocenę dobrą (4,0) student:
4 Spełnia wymagania punktów 1-3.
5 Potrafi wybrać właściwe rozwiązanie odwodnienie nawierzchni
6 Wykonać odcinkową ocenę stanu nawierzchni na podstawie obliczanych wartości miarodajnych współczynnika tarcia, nierówności nawierzchni i nośności
Na ocenę bardzo dobrą student (5,0):
7 Spełnia wymagania punktów 1-6.
8 Potrafi zaprojektować układ warstw konstrukcji nawierzchni drogowych wraz ze wzmocnieniem podłoża gruntowego wykorzystując nowe rozwiązania technologiczne
9 Potrafi zaprojektować układ warstw konstrukcji nawierzchni drogowych związanych z jej wzmocnieniem oraz wzmocnieniem podłoża gruntowego wykorzystując nowe rozwiązania technologiczne
Oceny 3,5 i 4,5 otrzymają studenci, którzy spełniają odpowiednio wymagania z punktów 1-3 oraz 4-6 w stopniu bardzo dobrym lub dodatkowo spełniają częściowe wymagania z wyższego poziomu.
Zaliczenie pisemne wykładu składa się z 50 pytań testowych, w przypadku zaznaczenie niewłaściwej odpowiedzi student otrzymuje punkty ujemne. Ocena końcowa zależy od otrzymanej liczby punktów z uwzględnieniem punktów ujemnych z odpowiedzi nieprawidłowe.
Oceny końcowe: 3,0 (od 26 do 31 pkt.); 3,5 (od 32 do 35 pkt.); 4,0 (od 36 do 41 pkt); 4,5 (od 42 do 44 pkt.); 5,0 (od 45 do 50 pkt).
Zaliczenie należy zdawać bez korzystania z notatek, ani innych materiałów i pomocy oraz bez porozumiewania się z innymi osobami. Zaliczenie trwa ok. 45 minut.
Literatura
a) podstawowa:
1. Katalog wzmocnień i remontów nawierzchni podatnych i półsztywnych. IBDiM, Warszawa 2001. 2. Rozporządzenie MTiGM z dnia 2.03.1999r. w sprawie warunków jakim powinny odpowiadać drogi …(Dz.U. nr 43, poz.430). 3. Eksploatacja dróg. IBDiM, Warszawa, 2011. 4. System Oceny Stanu Nawierzchni SOSN. Wytyczne stosowania. GDDKiA, Warszawa 2010.
b) uzupełniająca:
1. Radziszewski P., Piłat J.: Nawierzchnie asfaltowe. WKŁ, Warszawa, 2010. 2. Szydło A.: Nawierzchnie z betonu cementowego. Polski Cement. Kraków, 2004. 3. Drogownictwo. Miesięcznik Naukowo-techniczny SITK. 4. Road Materials and Pavments Desingn. Taylor&Francis Group. 5. Journal of tansportation Engineering. American Society of Civil Engineers.