Semestr zimowy 2014/15
Semestr zimowy 2015/16
Semestr zimowy 2016/17
Semestr zimowy 2017/2018
Semestr zimowy 2018/2019
Modelowanie w-1 AWI5112
Stworzenie układu kompozycyjnego w oparciu o zjawisko figura i tło, minimum czterech płaskich obiektów, zorientowanych w sposób uporządkowany, zrealizowany w materiałach trwałych poprzez ideowe i strukturalne kształtowanie charakteru ich powierzchni. Poszukiwanie relacji pozytyw-negatyw, wykazanie wzajemnego oddziaływania, znaczenia kierunku padania światła w zależności od zmienności czynników formalnych faktury powierzchni, poruszenie aspektu aplikacji i jej znaczenia.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2016Z: | W cyklu 2015Z: | W cyklu 2018Z: | W cyklu 2017Z: |
Efekty kształcenia
Student:
- zna zasady kompozycji (otwartej, zamkniętej, dynamicznej, statycznej)
- dysponuje szerokim spektrum wiedzy o rodzajach powierzchni wynikających z charakteru materiału
- tworzy układ kompozycyjny w oparciu o zjawisko figura i tło
- sprawnie posługuje się technologią sztukatorską
- opracowuje zagadnienia programowe w zespole
- potrafi dokonać zmiany znaczeniowej
- ocenia jakość wykonanej pracy
Kryteria oceniania
Forma zaliczenia: Ocena realizacji tematu pod względem jakości formalnych i ideowych.
Ocena dostateczna:
- student osiąga przedmiotowe efekty kształcenia
Ocena dostateczna plus:
- student spełnia kryteria na ocenę dostateczną oraz przejawia inicjatywę w poszukiwaniach
Ocena dobra:
- student spełnia kryteria na ocenę dostateczną plus i wykazuje nowatorstwo w poszukiwanych rozwiązaniach
Ocena dobra plus:
- student spełnia kryteria na ocenę dobrą i wykazuje dążenie do doskonalenia technik warsztatowych
Ocena bardzo dobra:
- student spełnia kryteria na ocenę dobrą plus i sprawnie posługuje się technikami warsztatowymi
Sposoby weryfikacji:
obecność na zajęciach i korekty, rozmowa z prowadzącym, przegląd prac wykonanych w ramach zajęć: poliptyku odlewów płyt gipsowych w układzie pozytyw-negatyw
Literatura
S.E. Rasmussen, Odczuwanie architektury , 1962, wyd. polskie 1999;
Ch. Norberg–Schulz, Bycie, przestrzeń i architektura , 1971, wyd. polskie 1999;
St Kościelecki, Problemy formy i wyobraźni plastycznej , 1980;
E. Gombrich, Sztuka i złudzenie , PIW, 1981;
L.A. Žadova, Poszukiwania i eksperymenty , Wydawn. Artyst. i Film. W-wa 1982;
W. Kandynsky, Punkt, linia a płaszczyzna , PIW 1986;
opracowania dotyczące sztuki i architektury bizantyjskiej, orientalnej i ludowej; katalogi materiałowe