Semestr zimowy 2007/08
Semestr zimowy 2008/09
Semestr zimowy 2009/10
Semestr zimowy 2010/11
Semestr zimowy 2011/12
Semestr zimowy 2012/13
Plastyka 3 - rzeźba AW3069
Dwuetapowe rozważania nad problemem i znaczeniem proporcji bryły. Realistyczne studium z natury. Maksymalne uchwycenie cech charakterystycznych modela. Synteza podmiotu na bazie wykorzystanego materiału, z pozostawieniem jednego elementu składowego. Wykazanie znaczenia detalu jako elementu skalującego i określającego.
Rodzaj przedmiotu
Założenia (prorekwizyty)
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2010Z: | W cyklu 2012Z: | W cyklu 2011Z: |
Efekty kształcenia
Student:
- dysponuje podstawową wiedzą z zakresu anatomii, budowy człowieka i obiektów jego otoczenia
- posługuje się techniką rzeźbiarską przez dokładanie
- opracowuje zgodnie z proporcjami i charakterem obiekty z natury
- przedstawia symulację powstałego obiektu w sytuacji zmonumentalizowanej oraz zredukowanej
- prezentuje wnioski wynikające z zadania w formie graficznej
- przygotowuje krótkie wystąpienie ustne
Kryteria oceniania
Ocena dostateczna:
- student osiąga w/w efekty kształcenia
Ocena dobra:
- student spełnia kryteria na ocenę dostateczną i wykazuje nowatorstwo w poszukiwanych rozwiązaniach
Ocena bardzo dobra:
- student spełnia kryteria na ocenę dobrą i sprawnie posługuje się technikami warsztatowymi
- student znajduje powiązania między procesem rzeźbiarskim a projektowym i formułuje odpowiednie wnioski
Sposoby weryfikacji:
rozmowa z prowadzącym, realizacja obiektu, przygotowanie fotomontażu, przygotowanie planszy z prezentacją efektów zadania
Literatura
Literatura podstawowa:
E. Gombrich, Sztuka i złudzenie, PIW, 1981;
St. Kościelecki, Problemy formy i wyobraźni plastycznej, 1980;
Ch. Norberg – Shulc, Bycie, przestrzeń i architektura, 1971, wyd. polskie 1999;
S. E. Rasmussen, Odczuwanie architektury, 1962, wyd. polskie 1999;
opracowania albumowe dotyczące architektury i rzeźby.
Literatura uzupełniająca:
Anatomia dla plastyków