Projektowanie architektoniczno-urbanistyczne 2 : 2-b AUM2005
Treści programowe: Projekt obiektu użyteczności publicznej obsługi podróżnych (np. port lotniczy) o zróżnicowanym programie funkcjonalnym, w wybranym kontekście urbanistycznym. Studium kompozycji urbanistycznej z uwzględnieniem kontekstu przestrzennego i wymogów funkcjonalnych. Aranżacja układu funkcjonalnego obiektu ze szczególnym zwróceniem uwagi na sposob obsługi i drogi poruszania się pasażerów i bagażu. Kształtowanie konstrukcji przekryć o dużej rozpiętości.
Efekty kształcenia: Doskonalenie umiejętności projektowania dużych obiektów obsługi podróżnych o symbolicznej formie, rozbudowanym programie funkcjonalnym i złożonej konstrukcji. Umiejętność kształtowania idei architektonicznej w oparciu o pracę na modelu fizycznym.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Literatura
a) podstawowa:
A. Gordon, Naked Airport: A Cultural History of the World's Most Revolutionary Structure, Chicago 2008;
R. Horonjeff F. McKelvey W. Sproule S. Young, Planning and Design of Airports, New York 2010;
B. Edwards, The Modern Airport Terminal: New Approaches to Airport Architecture, New York 2005;
red. T. Skoczny F. Czernicki, Usługi portów lotniczych w Unii Europejskiej i w Polsce, a prawo konkurencji i regulacje lotniskowe, Warszawa 2010;
b) uzupełniająca:
Ch. Norberg-Schulz, Znaczenie w architekturze Zachodu, Warszawa 1999;
Ch. Norbert-Schulz, Bycie, przestrzeń i architektura, Warszawa 2000;
M. Woźnica, Konceptualizm a kontekstualizm, Trans REMONT express, nr.1, Warszawa 1979;
K. Wejchert, Teoria kompozycji urbanistycznej, Urbanistyka, Międzyuczelniane Zeszyty Naukowe, Warszawa 2003;
Libeskind D., Beetween method, idea and desiere, Domus, 781,X,1991.