Semestr zimowy 2008/09
Semestr zimowy 2009/10
Semestr zimowy 2010/11
Semestr zimowy 2011/12
Semestr zimowy 2012/13
Semestr zimowy 2013/14
Projektowanie architektoniczne wnętrz AU5007
Treści programowe:
Opracowanie projektu wnętrz o niewielkim, ale ściśle sprecyzowanym programie użytkowym realizowany na podkładzie istniejącego wnętrza. Ze względu na to, że przedmiot ten należy do grupy "przedmiotów z treściami do wyboru" studenci sami wybierają interesujący ich zakres tematyczny.
Proponowany zakres tematyczny:
A - projekt wnętrz przestrzeni prywatnej - projekt wnętrz na podstawie programu funkcjonalnego z wyznaczeniem stref prywatnych do pracy i odpoczynku oraz strefy wspólnej działalności i kontaktów społecznych. Projekt może dotyczyć zróżnicowanej przestrzeni od pokoju w akademiku po mieszkanie rodziny wielopokoleniowej;
B- projekt wnętrz przestrzeni użyteczności publicznej o charakterze usługowo-handlowym. Projekty obejmują wnętrza zaliczane do małej gastronomii, niewielkie obiekty handlowe lub przestrzenie o charakterze biurowym;
C - projekt wnętrz przestrzeni użyteczności publicznej o charakterze reprezentacyjnym. Proponowana tematyka obejmuje głównie przestrzenie wejściowe do hotelu, kina, teatru, banku, dworca.
W zakres każdego rodzaju projektu wchodzą: kompleksowe opracowanie koncepcji przestrzennej, kolorystycznej, materiałowej, oświetlenia zgodnej z preferencjami psychicznego komfortu użytkowania wnętrza.
Efekty kształcenia:
Poznanie metod ukierunkowanego, partycypacyjnego, interdyscyplinarnego projektowania wnętrz.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2013Z: | W cyklu 2010Z: | W cyklu 2012Z: | W cyklu 2011Z: |
Literatura
a) podstawowa:
Agranowicz-Ponomariowa E., Mazanik A., Żarnowiecka J.C, Dziecko w świecie dorosłych. Kształtowanie wnętrz mieszkalnych z uwzględnieniem cech psychofizycznych człowieka, Oficyna Wydawnicza PB, Białystok, 2009.
Hall E.T., Ukryty wymiar, MUZA SA, Warszawa, 1997.
b) uzupełniająca:
Agranowicz-Ponomariowa E., Mazanik A., Żarnowiecka J.C, Interdyscyplinarne metody badania architektury, [w:] Nauka-architektura-edukacja, Wydawnictwo WA PB, Białystok, 2006.
Alexander Ch., Ishikawa S., Silverstein M., A Pattern Language, Oxford University Press, New York, 1977.
Markova D., Powell A., Twoje dziecko jest inteligentne. Jak poznać i rozwijać jego umysł, Książka i Wiedza, Warszawa, 2006.
O'Connor J. Seymour J., NLP. Wprowadzenie do programowania neurolingwistycznego, Zysk i S-ka, Poznań 1996.