Semestr letni 2012/13
Semestr letni 2013/14
Semestr zimowy 2013/14
Teoria barw i malarstwo AK2109
Kompozycje abstrakcyjne uwzględniające bogactwo palety barw. Studium martwej natury powiązane z działaniem koloru w celu odwzorowania widzianej rzeczywistości. Studium z natury pejzażu - realistyczne odwzorowanie przestrzeni ( pejzaż przestrzeń malarska). Realizacje na papierze w technice wodnej, suchej i mieszanej.
W cyklu 2012L:
1./ Omówienie programu zajęć |
Rodzaj przedmiotu
Wymagania
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2012L: | W cyklu 2013Z: | W cyklu 2013L: |
Efekty kształcenia
1. Sudent:
Definiuje określone techniki w malarstwie
Ma świadomość roli koloru w prezentacji kompozycyjnej projektu. Poznaje paletę barw.
Wykorzystuje poznane techniki malarskie w projekotwaniu.
Potrafi posługiwać się gamą kolorystyczną. Operuje głębią kolorystyczną w organizacji kompozycji obrazu. Stosuje barwy zimne, ciepłe, neutralne.
rozróżnia techniki malarskie oraz potrafi nimi eksperymntować (akwarela, gwasz, pastel)
Potrafi dobrać kolor do projektów architektury krajobrazu w tym tworzyć relacje perspektywistyczne i aksonometryczne
Kryteria oceniania
Kryterium oceny w oparciu o wykonanie serii prac malarskich, ocena umiejętności warsztatowych.
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
1) Osęka A.,Mitologie Artysty, PIW, Warszawa 1978; 2) Osęka A.,Mitologie Artysty, PIW, Warszawa 1978; 3) Osowski S.,U podstaw estetyki, PWN, Warsawa 1966; 4) Smith R.,Tajemnice warsztatu artysty: malarstwo, rysunek, grafika artystyczna, narzędzia, techniki, materiały, MUZA, Warszawa 1997;
W cyklu 2012L:
1) Osęka A.,Mitologie Artysty, PIW, Warszawa 1978; 2) Osęka A.,Mitologie Artysty, PIW, Warszawa 1978; 3) Osowski S.,U podstaw estetyki, PWN, Warsawa 1966; 4) Smith R.,Tajemnice warsztatu artysty: malarstwo, rysunek, grafika artystyczna, narzędzia, techniki, materiały, MUZA, Warszawa 1997; |