Winter Semester 2009/10
Promotion in tourism and recreation TNU03467
Course content:
1.The concept of promotion
2.Functions and types of promotion
3.The target segments of the promotional activities of tourism and recreation
4.Promotion strategies
5.Characteristics of promotion tools and their application to tourism (advertising, personal selling, direct marketing, sales promotion, public relations, sponsorship)
6.Stages of construction of a promotional campaign
Learning outcomes:transfer of knowledge regarding specific promotional activities and ways of distinguishing the product on the market
(in Polish) Rodzaj przedmiotu
Course coordinators
Bibliography
a) basic references:
1. Kruczek Z., Walas B., Promocja i informacja w turystyce, Proksenia, Kraków 2010
2. Gembarowski M., Nowoczesne formy promocji, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2007
3. Pabian A., Promocja : nowoczesne środki i formy, Difin, Warszawa 2008
4. Pawlicz A., Promocja produktu turystycznego : turystyka miejska, Difin, Warszawa 2008
b) supplementary references:
1.Budzyński W., Reklama - techniki skutecznej perswazji, Poltex, Warszawa 2007
2.Drzazga M., Systemy promocji przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2006
3.Zalejski J., Polityka promocji w przedsiębiorstwie, WSFiZ, Białystok 2001