Summer Semester 2008/09
Winter Semester 2009/10
Winter Semester 2010/11
Tourist planning TNU01278
Course content:
The planning as the element of the tourist cycle. The creature and notions of the planning. Rules and measurements of the planning. Elements of the complex planning process. The planning strategic – stages of the construction of the tourism development strategy. Measures of the strategy realization. The tactical planning. The operating-planning. Protourist investments – the typology, criteria of the location of the investment. Public-social and private the partnership in the process of the infrastructural investments planning and soft assignments. The integrated planning in the tourism - premises and advantages. Planning in the enterprise. New tourism product process planning.
Learning outcomes:
(in Polish) Rodzaj przedmiotu
Course coordinators
Bibliography
a) basic references:
1.K.Michałowski: Podstawy zarządzania turystyką (aspekt przestrzenny), Wyd. WSE w Białymstoku, Białystok 2008.
2.L.Mazurkiewicz: Planowanie marketingowe w przedsiębiorstwie turystycznym, Wyd. PWE, 2001.
3.M.Borkowska-Niszczota: Zastosowanie planowania zintegrowanego w rozwoju sektora turystycznego na szczeblu lokalnym, (w:) Praktyczne aspekty rozwoju turystyki i rekreacji na obszarach przyrodniczo cennych (red. R.Ziółkowski), Wyd. PB, Białystok 2006.
b) supplementary references:
1.G.Gołembski: Metody stymulowania rozwoju turystyki w ujęciu przestrzennym, Wyd. AE w Poznaniu, 2002.
2.V.Nadin: Planowanie przestrzenne, planowanie rozwoju gospodarczego i turystyki, Fundacja ECOBALTIC, Gdańsk 1997.
3.T.Burzyński: Programowanie i monitoring zjawisk turystycznych, Wyd. Instytut Turystyki, Kraków 1999.