Winter Semester 2009/10
Winter Semester 2010/11
Winter Semester 2011/12
Winter Semester 2012/13
Winter Semester 2013/14
Marketing Basics PG5055
Course content:
- marketing genesis; definition of marketing
- market orientations
- business environment
- principles and marketing rights
- marketing research
- market segmentation
- aims and marketing strategies
- marketing mix
- advertising campaign planning
Learning outcomes: ability to identify and implement basic marketing company
(in Polish) Rodzaj przedmiotu
Course coordinators
Bibliography
a) basic references:
1.Kotler Ph., Marketing, Wyd. pod red. B. Pilarczyk, H. Mruk, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2005
2.Kotler Ph., Marketing. Podręcznik Europejski, PWE, Warszawa 2002
3.Kompendium wiedzy o marketingu, red: B. Pilarczyk, H. Mruk, PWN, Warszawa 2006
b) supplementary references:
1.Gilmore A., Usługi: marketing i zarządzanie, Warszawa 2006
2.Mitręga M., Marketing relacji: teoria i praktyka, CeDeWu, Warszawa 2005.
3.Skawińska E., (red.), Podstawy marketingu: kompendium, testy, zadania, analiza przypadków, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2005.
4. Zalejski J., Polityka promocji w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo WSFiZ, Białystok 2001