możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia podyplomowe, możliwość ubiegania się o przyjęcie na studia doktoranckie
Uprawnienia zawodowe:
prawo do ubiegania się o uprawnienia związane z kierunkiem kształcenia
Warunki przyjęcia
posiadanie dyplomu ukończenia studiów wyższych, pozytywny wynik postępowania rekrutacyjnego
Standardy nauczania
standardy kształcenia zgodne z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z 12 lipca 2007 w sprawie standardów kształcenia dla poszczególnych kierunków oraz poziomów kształcenia, a także trybu tworzenia i warunków, jakie musi spełniać uczelnia, by prowadzić studia międzykierunkowe oraz makrokierunki (Dz. U. Nr 164, poz. 1166 z póź. zm.). Standardy określają wymagania ogólne, w tym liczbę godzin zajęć, sylwetkę absolwenta, treści nauczania przedstawione dla poszczególnych przedmiotów, w podziale na grupy przedmiotów: kształcenia podstawowego i kierunkowego, a także zalecenia oraz wymagania dotyczące odbycia praktyk.
Efekty kształcenia
Uwaga, istnieje więcej niż jedna wersja tego pola. Kliknij poniżej i
wybierz wersję, którą chcesz wyświetlić:
Uchwała Nr 20/51/2012 Senatu Politechniki Białostockiej z dnia 24 maja 2012 roku w sprawie określenia efektów kształcenia dla studiów prowadzonych w Politechnice Białostockiej na kierunku architektura krajobrazu drugiego stopnia
Objaśnienie oznaczeń symboli: K – kierunkowe efekty kształcenia, W – kategoria wiedzy, U – kategoria umiejętności, K_K – kategoria kompetencji społecznych, T2A – efekty kształcenia w obszarze nauk technicznych dla studiów II stopnia, P2A - efekty kształcenia w obszarze nauk przyrodniczych dla studiów II stopnia
symbol – efekty kształcenia - odniesienie do efektów kształcenia dla obszarów kształcenia w zakresie nauk przyrodniczych i technicznych
WIEDZA K_W01 - rozumie złożone zjawiska i procesy kształtujące powierzchnię ziemi i szatę roślinną, wpływające na warunki projektowania i urządzania obiektów architektury krajobrazu - P2A_W01 K_W02 - ma pogłębioną, szczegółową wiedzę z zakresu nauk przyrodniczych, technicznych i sztuk pięknych związanych z architekturą krajobrazu, umożliwiającą dostrzeganie związków i zależności pomiędzy elementami składowymi krajobrazu naturalnego i kulturowego - P2A_W04, T2A_W04 K_W03 - zna zasady planowania badań z wykorzystaniem technik i narzędzi stosowanych w naukach przyrodniczych i technicznych związanych z architekturą krajobrazu - P2A_W07 K_W04 - zna aktualne problemy, trendy rozwojowe, idee i najistotniejsze nowe osiągnięcia dyskutowane w literaturze z zakresu architektury krajobrazu i dziedzin pokrewnych - P2A_W05, T2A_W04, T2A_W05 K_W05 - zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu kształtowania krajobrazu w skali miejscowej i regionalnej, m.in. stosowane w zakresie ochrony i rewitalizacji historycznych układów urbanistycznych i ruralistycznych oraz kształtowania otoczenia budowli inżynierskich- T2A_W07 K_W06 - ma wiedzę niezbędną do rozumienia historycznych, artystycznych, społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej kształtowania i ochrony krajobrazu naturalnego i kulturowego - T2A_W08 K_W07 - ma podstawową wiedzę, zna terminologię oraz podstawowe teorie i koncepcje w zakresie przedmiotów realizowanych w ramach nauk prawnych, społecznych, ekonomicznych i humanistycznych - T2A_W08
UMIEJĘTNOŚCI K_U01 - stosuje zaawansowane techniki i narzędzia badawcze wykorzystywane w analizie zjawisk i procesów kształtujących powierzchnię ziemi i szatę roślinną, wpływających na warunki projektowania i urządzania obiektów architektury krajobrazu - P2A_U01, P2A_U06 K_U02 - potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie architektury krajobrazu; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie - P2A_U07, T2A_U01 K_U03 - umie dokonać krytycznej analizy i selekcji informacji pozyskiwanych z różnego rodzaju źródeł, w tym z baz danych i Internetu - P2A_U03 K_U04 - umie korzystać z materiałów ikonograficznych i kartograficznych, przetwarzać je i opracowywać samodzielnie - P2A_U03 K_U05 - umie zaplanować i wykonać pod kierunkiem opiekuna naukowego zadania badawcze i ekspertyzy z zakresu kształtowania i ochrony krajobrazu naturalnego i kulturowego - P2A_U04, P2A_U06, T2A_U11 K_U06 - umie stosować techniki i narzędzia informatyczne do opisu zjawisk i analizy danych przestrzennych - P2A_U05 K_U07 - potrafi porozumiewać się przy użyciu tekstu pisanego, mówionego, obrazu i form przestrzennych z wykorzystaniem technik tradycyjnych i multimedialnych w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, w języku polskim i angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie architektury krajobrazu - P2A_U08, P2A_U10, P2A_U12, T2A_U02, T2A_U04, T2P_U06 K_U08 - potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe przedstawiające wyniki własnych badań w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie architektury krajobrazu - P2A_U09, P2A_U12, T2A_U03, T2P_U06 K_U09 - potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia, samodzielnie planuje własną karierę zawodową - P2A_U11, T2P_U05 K_U10 - potrafi posługiwać się specjalistycznymi programami komputerowymi w projektowaniu, modelowaniu i wizualizacji obiektów architektury krajobrazu - T2A_U07, P2A_U05 K_U11 - potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski - T2A_U08 K_U12 - potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne - T2A_U09 K_U13 – potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, integrować wiedzę z zakresu nauk technicznych, przyrodniczych i sztuki oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne w projektowaniu obiektów architektury krajobrazu - T2A_U10 K_U14 - potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej projektów i realizacji z zakresu kształtowania krajobrazu w skali miejscowej i regionalnej - T2A_U14 K_U15 - potrafi dokonać krytycznej, wieloaspektowej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne i estetyczne urządzeń i obiektów architektury krajobrazu, w szczególności w otoczeniu budowli inżynierskich - T2A_U12, T2A_U15, T2A_U16 K_U16 - potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych inżynierskich zadań projektowych i realizacyjnych dotyczących kształtowania krajobrazu, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty przyrodnicze, historyczne, artystyczne i społeczno-ekonomiczne - T2A_U17 K_U17 - potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego w zakresie projektowania i realizacji obiektów architektury krajobrazu; potrafi, stosując także koncepcyjnie nowe metody, rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy - T2A_U12, T2A_U16, T2A_U18 K_U18 – potrafi, zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty przyrodnicze, historyczne, artystyczne, społeczne i ekonomiczne, zaprojektować złożone obiekty architektury krajobrazu oraz przynajmniej częściowo zrealizować tego typu projekty używając właściwych metod, technik i narzędzi - T2A_U19 K_U19 - umie wykorzystywać w praktyce normy i standardy stosowane w architekturze krajobrazu - T2A_U17, T2A_U19 K_U20 - potrafi dokonać obserwacji, analizy i interpretacji otaczających go zjawisk prawnych, społecznych, ekonomicznych, kulturowych; umie posługiwać się regułami logiki w zastosowaniu humanistycznym - T2A_U10
KOMPETENCJE SPOŁECZNE K_K01 - rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi samodzielnie i krytycznie planować proces samokształcenia, w tym uzupełniania wiedzy i umiejętności o charakterze interdyscyplinarnym; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób - P2A_K01, P2A_K05, P2A_K07 , T2A_K01 K_K02 - potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy - P2A_K08, T2A_K06 K_K03 - potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role - P2A_K02, T2A_K03 K_K04 - potrafi określić priorytet oraz identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z realizacją określonego przez siebie lub innych zadania - P2A_K03, P2A_K04, T2A_K04 , T2A_K05 K_K05 - ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje - P2A_K06, P2A_K07, T2A_K02 K_K06 - ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć nauki i techniki oraz innych aspektów działalności inżyniera; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia - T2A_K07
Uchwała Nr 618/XXXVIII/XIV/2016 Senatu Politechniki Białostockiej z dnia 28 kwietnia 2016 roku w sprawie określenia efektów kształcenia dla studiów prowadzonych w Politechnice Białostockiej na kierunku architektura krajobrazu drugiego stopnia
Objaśnienie oznaczeń symboli: K – kierunkowe efekty kształcenia, W – kategoria wiedzy, U – kategoria umiejętności, K_K – kategoria kompetencji społecznych, T2A – efekty kształcenia w obszarze nauk technicznych dla studiów II stopnia, R2A - efekty kształcenia w obszarze nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych dla studiów II stopnia
symbol – efekty kształcenia - odniesienie do efektów kształcenia dla obszarów kształcenia w zakresie nauk przyrodniczych i technicznych
WIEDZA K_W01 - rozumie złożone zjawiska i procesy kształtujące powierzchnię ziemi i szatę roślinną, wpływające na warunki projektowania i urządzania obiektów architektury krajobrazu - R2A_W03, T2A_W01 K_W02 - ma pogłębioną, szczegółową wiedzę z zakresu nauk przyrodniczych, technicznych i sztuk pięknych związanych z architekturą krajobrazu, umożliwiającą dostrzeganie związków i zależności pomiędzy elementami składowymi krajobrazu naturalnego i kulturowego - R2A_W01, R2A_W03, R2A_W04, R2A_W07, T2A_W03, T2A_W04 K_W03 - zna zasady planowania badań z wykorzystaniem technik i narzędzi stosowanych w naukach przyrodniczych i technicznych związanych z architekturą krajobrazu - R2A_W05, T2A_W06, T2A_W07 K_W04 - zna aktualne problemy, trendy rozwojowe, idee i najistotniejsze nowe osiągnięcia dyskutowane w literaturze z zakresu architektury krajobrazu i dziedzin pokrewnych - T2A_W04, T2A_W05 K_W05 - zna metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu kształtowania krajobrazu w skali miejscowej i regionalnej, m.in. stosowane w zakresie ochrony i rewitalizacji historycznych układów urbanistycznych i ruralistycznych oraz kształtowania otoczenia budowli inżynierskich - R2A_W05, T2A_W06, T2A_W07 K_W06 - ma wiedzę niezbędną do rozumienia historycznych, artystycznych, społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej kształtowania i ochrony krajobrazu naturalnego i kulturowego - R2A_W02, R2A_W06, R2A_W07, T2A_W08 K_W07 - ma wiedzę, zna terminologię oraz podstawowe teorie i koncepcje w zakresie przedmiotów realizowanych w ramach nauk prawnych, społecznych, ekonomicznych i humanistycznych – R2A_W02, T2A_W08
UMIEJĘTNOŚCI K_U01 - stosuje zaawansowane techniki i narzędzia badawcze wykorzystywane w analizie zjawisk i procesów kształtujących powierzchnię ziemi i szatę roślinną, wpływających na warunki projektowania i urządzania obiektów architektury krajobrazu – R2A_U01, R2A_U06, T2A_U09, T2A_U010 K_U02 - potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie architektury krajobrazu; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie - R2A_U01, T2A_U01, T2A_U03 K_U03 - umie dokonać krytycznej analizy i selekcji informacji pozyskiwanych z różnego rodzaju źródeł, w tym z baz danych i Internetu - R2A_U01, T2A_U01, T2A_U04 K_U04 - umie korzystać z materiałów ikonograficznych i kartograficznych, przetwarzać je i opracowywać samodzielnie - R2A_U01, T2A_U01, T2A_U04 K_U05 - umie zaplanować i wykonać pod kierunkiem opiekuna naukowego zadania badawcze i ekspertyzy z zakresu kształtowania i ochrony krajobrazu naturalnego i kulturowego - R2A_U04, T2A_U11 K_U06 - umie stosować techniki i narzędzia informatyczne do opisu zjawisk i analizy danych przestrzennych - R2A_U06, T2A_U09 K_U07 - potrafi porozumiewać się przy użyciu tekstu pisanego, mówionego, obrazu i form przestrzennych z wykorzystaniem technik tradycyjnych i multimedialnych w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, w języku polskim i angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie architektury krajobrazu - R2A_U02, R2A_U10, T2A_U02, T2A_U04, T2P_U06 K_U08 - potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe przedstawiające wyniki własnych badań w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie architektury krajobrazu - R2A_U08, R2A_U9, T2A_U03, T2P_U06 K_U09 - potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia, samodzielnie planuje własną karierę zawodową - T2P_U05 K_U10 - potrafi posługiwać się specjalistycznymi programami komputerowymi w projektowaniu, modelowaniu i wizualizacji obiektów architektury krajobrazu - R2A_U05, T2A_U07, K_U11 - potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski – R2A_U04, T2A_U08 K_U12 - potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne – R2A_U05, T2A_U09, T2A_U011 K_U13 – potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, integrować wiedzę z zakresu nauk technicznych, przyrodniczych i sztuki oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne w projektowaniu obiektów architektury krajobrazu - T2A_U10 K_U14 - potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej projektów i realizacji z zakresu kształtowania krajobrazu w skali miejscowej i regionalnej - T2A_U14 K_U15 - potrafi dokonać krytycznej, wieloaspektowej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne i estetyczne urządzeń i obiektów architektury krajobrazu, w szczególności w otoczeniu budowli inżynierskich - T2A_U12, T2A_U15, T2A_U16 K_U16 - potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych inżynierskich zadań projektowych i realizacyjnych dotyczących kształtowania krajobrazu, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty przyrodnicze, historyczne, artystyczne i społeczno-ekonomiczne - T2A_U17 K_U17 - potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego w zakresie projektowania i realizacji obiektów architektury krajobrazu; potrafi, stosując także koncepcyjnie nowe metody, rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy – R2A_U07, T2A_U12, T2A_U16, T2A_U18 K_U18 – potrafi, zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty przyrodnicze, historyczne, artystyczne, społeczne i ekonomiczne, zaprojektować złożone obiekty architektury krajobrazu oraz przynajmniej częściowo zrealizować tego typu projekty używając właściwych metod, technik i narzędzi – R2A_U07, T2A_U19 K_U19 - umie wykorzystywać w praktyce normy i standardy stosowane w architekturze krajobrazu - T2A_U17, T2A_U19 K_U20 - potrafi dokonać obserwacji, analizy i interpretacji otaczających go zjawisk prawnych, społecznych, ekonomicznych, kulturowych; umie posługiwać się regułami logiki w zastosowaniu humanistycznym - T2A_U10
KOMPETENCJE SPOŁECZNE K_K01 - rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi samodzielnie i krytycznie planować proces samokształcenia, w tym uzupełniania wiedzy i umiejętności o charakterze interdyscyplinarnym; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób - R2A_K01, R2A_K07, T2A_K01 K_K02 - potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy - R2A_K08, T2A_K06 K_K03 - potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role - R2A_K02, T2A_K03 K_K04 - potrafi określić priorytet oraz identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z realizacją określonego przez siebie lub innych zadania - R2A_K03, R2A_K04, T2A_K04, T2A_K05 K_K05 - ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje - R2A_K05, R2A_K06, T2A_K02
K_K06 - ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć nauki i techniki oraz innych aspektów działalności inżyniera; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia - T2A_K07
Uchwała Nr 444/XXV/XV/2019 Senatu Politechniki Białostockiej z dnia 23 maja 2019 roku w sprawie ustalenia programów na kierunkach studiów rozpoczynających się od roku akademickiego 2019/2020 prowadzonych na Politechnice Białostockiej Efekty uczenia się dla kierunku architektura krajobrazu drugiego stopnia, profil ogólnoakademicki Symbol efektu uczenia się dla kierunku (K_AK2) - Efekty uczenia się dla kierunku studiów architektura krajobrazu - Odniesienie do uniwersalnych charakterystyk pierwszego stopnia określonych w Ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji oraz charakterystyk drugiego stopnia określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 7 ust. 3 tej ustawy PRK poziom 7 - Odniesienie do kompetencji inżynierskich zawartych w charakterystykach drugiego stopnia określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 7 ust. 3 z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji PRK poziom 7
WIEDZA: zna i rozumie K_AK2_W01 - złożone zjawiska i procesy kształtujące powierzchnię ziemi i szatę roślinną, wpływające na warunki projektowania i urządzania obiektów architektury krajobrazu - P7U_W, P7S_WG K_AK2_W02 - problematykę z zakresu nauk technicznych i sztuk pięknych związanych z architekturą krajobrazu, umożliwiającą dostrzeganie związków i zależności pomiędzy elementami składowymi krajobrazu naturalnego i kulturowego - P7U_W, P7S_WG - P7S_WG K_AK2_W03 - zasady planowania badań z wykorzystaniem technik i narzędzi stosowanych w naukach przyrodniczych i technicznych związanych z architekturą krajobrazu - P7U_W, P7S_WG - P7S_WG K_AK2_W04 - aktualne problemy, trendy rozwojowe, idee i najistotniejsze nowe osiągnięcia dyskutowane w literaturze z zakresu architektury krajobrazu i dziedzin pokrewnych - P7U_W, P7S_WG - P7S_WG K_AK2_W05 - metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu kształtowania krajobrazu w tym otoczenia budowli inżynierskich - P7U_W, P7S_WG - P7S_WG K_AK2_W06 - historyczne, artystyczne, społeczne, ekonomiczne, prawne i inne pozatechniczneuwarunkowania działalności inżynierskiej - P7U_W, P7S_WK - P7S_WK
UMIEJĘTNOŚCI: potrafi K_AK2_U01 - zastosować techniki i narzędzia badawcze wykorzystywane w analizie zjawisk i procesów kształtujących powierzchnię ziemi i szatę roślinną, wpływających na warunki projektowania i urządzania obiektów architektury krajobrazu - P7U_U, P7S_UW - P7S_UW K_AK2_U02 - dokonać krytycznej analizy i selekcji informacji pozyskiwanych z różnego rodzaju źródeł w celu zastosowania ich w opracowaniach projektowych - P7U_U, P7S_UW - P7S_UW K_AK2_U03 - zaplanować i wykonać pod kierunkiem opiekuna naukowego zadania badawcze i ekspertyzy z zakresu kształtowania i ochrony krajobrazu - P7U_U, P7S_UW - P7S_UW K_AK2_U04 - stosować techniki i narzędzia informatyczne do opisu zjawisk i analizy danych przestrzennych - P7U_U, P7S_UW - P7S_UW K_AK2_U05 - posługiwać się specjalistycznymi programami komputerowymi w projektowaniu, modelowaniu i wizualizacji obiektów architektury krajobrazu - P7U_U, P7S_UW - P7S_UW K_AK2_U06 - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich — integrować wiedzę z zakresu nauk technicznych, przyrodniczych i sztuki oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne w projektowaniu obiektów architektury krajobrazu - P7U_U, P7S_UW - P7S_UW K_AK2_U07 - potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych inżynierskich zadań projektowych i realizacyjnych dotyczących kształtowania krajobrazu - P7U_U, P7S_UW - P7S_UW K_AK2_U08 - w konkretnej lokalizacji, zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty przyrodnicze, historyczne, artystyczne, społeczne i ekonomiczne – zaprojektować złożone obiekty architektury krajobrazu oraz opisać tego typu projekty używając właściwych metod, technik i narzędzi - P7U_U, P7S_UW - P7S_UW K_AK2_U09 - potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski - P7U_U, P7S_UW - P7S_UW K_AK2_U10 - przygotować opracowanie naukowe i krótkie doniesienie naukowe przedstawiające wyniki własnych badań - P7U_U, P7S_UW - P7S_UW K_AK2_U11 - porozumiewać się przy użyciu tekstu pisanego, mówionego, obrazu i form przestrzennych z wykorzystaniem technik tradycyjnych i multimedialnych w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach - P7U_U, P7S_UK - P7S_UW K_AK2_U12 - porozumiewać się przy użyciu tekstu pisanego, mówionego w języku obcym co najmniej na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego w zakresie architektury krajobrazu - P7U_U, P7S_UK - P7S_UW K_AK2_U13 - pracować i współdziałać w grupie oraz pełnić w niej różne role (w tym kierować pracą zespołu) - P7U_U, P7S_UO K_AK2_U14 - określić kierunki dalszego uczenia się i realizować proces samokształcenia, samodzielnie planuje własną karierę zawodową - P7U_U, P7S_UU Kompetencje społeczne: jest gotów do K_AK2_K01 - krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści oraz zasięgania opinii ekspertów - P7U_K, P7S_KK K_AK2_K02 - wypełniania zobowiązań społecznych, inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego oraz inicjowania działań na rzecz interesu społecznego - P7U_K, P7S_KO K_AK2_K03 - kreatywnego myślenia i działania zgodnie z przedsiębiorczym stanem umysłu - P7U_K, P7S_KO K_AK2_K04 - odpowiedziealnego pełnienia ról w środowisku pracy, rozwijania dorobku zawodowego, podtrzymywania etosu zawodu oraz rozwijania zasad etyki zawodowej - P7U_K, P7S_KR
Objaśnienia: K_AK2 - kierunkowe efekty uczenia się na kierunku architektura krajobrazu W – kategoria wiedzy U – kategoria umiejętności K – kategoria kompetencji społecznych 01, 02,03… – numer efektu uczenia się Objaśnienia oznaczeń symboli wg Polskiej Ramy Kwalifikacji (Rozporządzenie MNiSW z dnia 14 listopada 2018 r., Dz. U. poz. 2218): P = poziom PRK U = charakterystyka uniwersalna K = kompetencje społeczne P7U_W – poziom 7 PRK, charakterystyka uniwersalna, wiedza; P7U_U – poziom 7 PRK, charakterystyka uniwersalna, umiejętności; P7U_K – poziom 7 PRK, charakterystyka uniwersalna, kompetencje społeczne
P7S – efekty uczenia się dla studiów II stopnia wg Polskiej Ramy Kwalifikacji (kwalifikacje uzyskiwane w ramach systemu szkolnictwa wyższego i nauki (charakterystyki drugiego stopnia) – POZIOM 7, profil ogólnoakademicki; W – wiedza (absolwent zna i rozumie): P7S_WG – zakres i głębia / kompletność perspektywy poznawczej i zależności, P7S_WK – kontekst / uwarunkowania, skutki; U – umiejętności (absolwent potrafi): P7S_UW – wykorzystanie wiedzy / rozwiązywane problemy i wykonywane zadania; P7S_UK – komunikowanie się / odbieranie i tworzenie wypowiedzi, upowszechnianie wiedzy w środowisku naukowym i posługiwanie się językiem obcym; P7S_UO – organizacja pracy / planowanie i praca zespołowa; P7S_UU – uczenie się / planowanie własnego rozwoju i rozwoju innych osób; K – kompetencje społeczne (absolwent jest gotów do): P7S_KK – ocena / krytyczne podejście, P7S_KO – odpowiedzialność / wypełnianie zobowiązań społecznych i działanie na rzecz interesu publicznego, P7S_KR – rola zawodowa / niezależność i rozwój etosu.