Semestr letni 2011/12
Semestr letni 2012/13
Semestr letni 2013/14
Semestr letni 2014/15
Semestr letni 2015/16
Semestr letni 2016/17
Semestr letni 2017/18
Semestr letni 2018/19
Semestr letni 2019/2020
Konflikty i negocjacje w organizacji ZSU04577
Treści programowe:
1. Współpraca a konflikty w organizacji jako problem zarządzania. Rodzaje konfliktów w organizacji.
2. Współpraca a rywalizacja w systemie relacji zawodowych.
3. Zarządzanie konfliktami w organizacji: metody, instrumenty, możliwości.
4. Menedżer w systemie zarządzania konfliktami.
5. Rozwiązywanie konfliktów wysiłkiem jego uczestników.
6. Negocjacje w organizacji.
7. Sens i możliwożci mediacji w organizacji.
8. Szkolenia pracowników w zakresie negocjacji, mediacji i prowadzenia sporów.
Efekty kształcenia:
Student posiada rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach konfliktów, o ich powiązaniu z charakterem i efektami współpracy; pozna zarządcze instrumenty rozwiązywania konfliktów, ma pogłębioną wiedzę na temat stosunków międzyludzkich, organizacji pracy zespołowej, charakteru procesów ugodowych- konsultacji, negocjacji, mediacji. Zna mechanizmy funkcjonowania organizacji, uświadamia znaczenie kultury organizacji.
Ma rozszerzoną wiedzę na temat konfliktu, zjawisk kryzysowych, sporu, rozwiązywania, prewencji i zarządzania konfkliktami.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2011L: | W cyklu 2013L: | W cyklu 2017L: | W cyklu 2016L: | W cyklu 2012L: | W cyklu 2019L: | W cyklu 2018L: | W cyklu 2015L: | W cyklu 2014L: |
Efekty kształcenia
Student potrafi analizować stanu stosunków międzyludzkich i konfliktów w organizacji. Posiada umiejętności kreowania konstruktywnej współpracy, radzenia sobie w sytuacjach problemowych i rozwiązywaniu konfliktów. Posiada utrwalone praktyczne nawyki działania w sytuacjach kryzysowych, umiejętności negocjowania i mediacji. Posiada umiejętność skutecznego komunikowania sią, przekonywania , umie wspierać pracę zespołową.
Kryteria oceniania
Forma i warunki zaliczenia:
Wykład -kolokwium, test fiinalizujący; ćwiczenia - sprawdziany przygotowania do zajęć, przygotowanie i prezentacja studium przypadku albo sytuacji problemowej w zakresie dyskutowanych problemów, prezentacja na sali studium przypadku.
Literatura
a) podstawowa:
1. Kożusznik Barbara, Zachowania człowieka w organizacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2007;
2.Conflict in Organizational Groups, Edited by Kristin J Behfar& Leigh L Thompson, J.L. Kellog School of Management, 2007 ;
3. Sikorski Czesław, Język komunikacji społecznej w organizacji, Wydawnictwo C.H.Beck 2005;
4.Penc J.Komunikacja i negocjowanie w organizacji,Difin, Warszawa, 2010
b) uzupełniająca:
5. Sikora Jan, Zarządzanie konfliktem w organizacji, OPO, Bygdoszcz, 1998;
6. Łosiński G. Rozwiązywanie problemów w organizacji: moderacje w praktyce, 2007;
7.Wincz A.Negocjacje: jednostka, organizacja, kultura, Difin, Warszawa, 2010