Semestr zimowy 2013/14
Public Relations ZSU03541
Treści programowe:
1. Public relations – podstawowe pojęcia
2. Miejsce public relations wśród innych stosowanych nauk społecznych
Public relations a reklama, Public relations a propaganda,Public relations a marketing
3. Język public relations
Dziennikarstwo w public relations, Formy pisarskie w public relations, Komunikat prasowy,Warsztat pracy w PR
4. Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna
Formy i środki komunikowania, Otoczenie organizacji,Tożsamość wizualna firmy, Formy działań public relations
5. PR w komunikacji marketingowej
Zintegrowane komunikowanie, Marka a PR
6. Aspekty etyczne public relations
Kodeks etyki public relations
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student potrafi wyjaśnić podstawowe pojęcia PR
Student określa miejsce public relations wśród innych stosowanych nauk społecznych
Identyfikuje public relations w stosunku do reklamy, propagandy i wobec marketingu, komunikacji marketingowej
określa specyfikę języka public relations, dziennikarstwa w public relations, wymienia formy pisarskie w public relations, opisuje elementy komunikatu prasowego, zna warsztat pracy PR
Opisuje formy i środki komunikacji wewnętrzną i zewnętrznej
elementy otoczenie organizacji,opisuje elementy tożsamości wizualnej firmy oraz formy działań public relations
Analizuje aspekty etyczne public relations i potrafi zbudować
kodeks etyki public relations
Kryteria oceniania
Forma i warunki zaliczania przedmiotu:
Wykłady – zaliczenie pisemne
Ćwiczenia – obecność, zaliczenie zadań ćwiczeniowych, kolokwium
Literatura
Wykaz literatury podstawowej (3-4 pozycje)
J. Olędzki, D. Tworzydło, Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Warszawa 2006
S. Black, Public relations, Warszawa 2001
E. M.Cenker, Public Relations, Poznań 2000
Wykaz literatury uzupełniającej:
T. Domański, Skuteczna reklama i promocja, Warszawa 1993
T. Goban-Klas, Public relations czyli promocja reputacji. Pojęcia, definicje, uwarunkowania, Warszawa 1997
A.Murdoch, Język public relations. Jak promować firmę, Warszawa 1998