Semestr zimowy 2013/14
Marketing polityczny ZSU03396
Treści programowe:
1. Pojęcie i koncepcje marketingu politycznego
2. Planowanie w marketingu politycznym
3. Diagnoza rynku politycznego i prognozowanie
4. Mechanizmy politycznego funkcjonowania
5. Wyborca na rynku politycznym
6. Segmentacja rynku wyborczego
7. Strategie partii politycznych
8. Narzędzia komunikowania marketingowego
9. Media w kampaniach politycznych
10. Wpływ marketingu politycznego na procesy polityczne
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
definiuje pojęcia i wyjaśnia zagadnienia związane z marketingiem politycznym;
rozumie zagadnienia związane z planowaniem w marketingu politycznym
oraz diagnozą rynku politycznego i jego prognozowaniem, określa i opisuje jego elementy
opisuje mechanizmy politycznego funkcjonowania oraz segmentacji rynku wyborczego i opisuje zachowania wyborcy na rynku politycznym
identyfikuje elementy strategii politycznych
analizuje wady i zalety narzędzi komunikowania marketingowego
na postawie zebranych informacji dokonuje analizy mediów w kampaniach politycznych,
potrafi określić wpływ marketingu politycznego na procesy polityczne
Kryteria oceniania
Wykłady – zaliczenie pisemne
Literatura
Wykaz literatury podstawowej (3-4 pozycje)
1.Marketing polityczny w teorii i praktyce. Pod red. A.W. Jabłońskiego i L. Sobkowiaka, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2002
2. B. Dobek-Ostrowska, Komunikowanie polityczne i publiczne, PWN, Warszawa 2007
3.W.Cwalina, A. Falkowski, Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna, GWP, Gdańsk 2006
Wykaz literatury uzupełniającej:
1. M. Mazur, Marketing polityczny, Studium porównawcze, PWN, Warszawa 2007
2. M. Jeziński, Marketing polityczny a procesy akultturacyjne. Przypadek III Rzeczpospolitej, Wydawnictwo UAM, Toruń 2004
3. B. Dobek-Ostrowska, R. Wiszniewski, Teoria komunikowania publicznego i politycznego. Wprowadzenie, ASTRUM, Wrocław 2007
4. Podstawy psychologii politycznej, pod red. K.Skarżyńskiej, Zysk i S-ka, Poznań 2002