Semestr zimowy 2012/13
Semestr letni 2012/13
Semestr zimowy 2013/14
Projektowanie systemów zarządzania ZSU03092
1. Formułowanie misji, wizji i celów przedsiębiorstwa w oparciu o analizy SWOT i pięć sił Portera.
2. Systemy zarządzania, klasyczne i nowoczesne struktury organizacyjne - wyzwania dla służb marketingowych.
3. Analiza i modelowanie funkcji przedsiębiorstwa.
4. Formalizacja systemów organizacyjnych. Projektowanie procedur organizacyjnych, metody projektowania, narzędzia wykorzystywane przy projektowaniu.
5. Identyfikacja kluczowych procesów przedsiębiorstwa, analiza i wizualizacja procesów.
6. Zakres obowiązków na stanowiska pracy i elementy opisu stanowiska pracy służb marketingowych.
7. Zasady reorganizacji procesów i znaczenie reorganizacji.
8. Dokumentacja organizacyjna przedsiębiorstwa.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wskazuje na najważniejsze paradygmaty zarządzania w XXI wieku.
Rozumie projektowanie systemów zarządzania, włączając w to misję i cele organizacji.
Potrafi identyfikować dla wybranej organizacji strukturę organizacyjną, kluczowe procesy i ich wizualizację w oparciu o analizy SWOT, pięć sił Portera.
Zna podstawowe dokumenty przedsiębiorstwa, w tym opisy stanowisk pracy w służbie marketingowej.
Kryteria oceniania
Wykład - zaliczenie pisemne
Literatura
1. Obłój K., Strategia organizacji, PWE 2007.
2. Rutka R., Jak tworzyć dokumentację organizacyjną przedsiębiorstwa, ODDK Gdańsk 2003.
3. Skalik J. (red.) Projektowanie systemów zarządzania, skrypt AE we Wrocławiu, Wrocław 1997.
4. Stabryła A. (red.) Doskonalenie struktur organizacyjnych przedsiębiorstw w gospodarce opartej na wiedzy, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 2009.